تهیه کننده برنامه مطرح کرد؛

گفتگوهایی ماندگار درباره کارنامه افرادی جهانی در خیلی دور خیلی نزدیک

مصطفی پورمحمدی با اشاره به برنامه از ویژگی ها و رویکردهای این برنامه گفت.

گفتگوهایی ماندگار درباره کارنامه افرادی جهانی در خیلی دور خیلی نزدیک

به گزارش سینماپرس، مصطفی پورمحمدی تهیه کننده «خیلی دور خیلی نزدیک» درباره این برنامه که از دوشنبه 10 تیرماه به شبکه چهار می آید، به مهر بیان کرد: حضور رسانه ای مهمانان خارجی در کشور معمولاً با ذوق زدگی و شتاب زدگی همراه است و گفتگوهای عمیقی با آنها انجام نمی شود و همین یکی از دلایل انجام گفتگو در برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» است.

وی ادامه داد: خیلی از افرادی که برای کنفرانس های مختلف و نشست های علمی به ایران سفر می‌کنند از جایگاه خاصی برخوردار هستند اما بحث های عمیق چندانی با آنها مطرح نشده است. این افراد علی رغم موج ایران هراسی که در برخی رسانه‌های جهان وجود دارد به ایران سفر می‌کنند و اتفاقاً حرف های جالبی دارند. تجربه سفرشان به ایران شنیدنی است و علاوه بر آن کارنامه های شنیدنی دارند که وارد ثبت و ضبط عمومی نشده است و بیان این تجارب صرفاً به برگزاری کارگاه های آنها در فستیوال ها محدود می‌شود.

گفتگوهایی ماندگار درباره کارنامه افرادی جهانی

این تهیه کننده توضیح داد: ما خواستیم گفتگوهای ماندگاری با این افراد درباره دیدگاه‌ها و کارنامه حرفه ای شان انجام شود و خیلی جالب بود که وقتی این ایده با شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما مطرح شد او هم به طور موازی چنین ایده‌ای داشت و قبول کرد که به عنوان مجری و سردبیر در برنامه حضور داشته باشد.

پورمحمدی با اشاره به تلاش اسفندیاری در گفتگوها اظهار کرد: اسفندیاری قبل از هر گفتگو پژوهشی تفصیلی درباره مهمان انجام می‌دهد و سعی دارد طراحی سوالات خیلی دقیق باشد. فون اشتوش بنیانگذار رشته الهیات تطبیقی مدرن و استاد دانشگاه آلمان یکی از مهمانان ما در این برنامه بود. همچنین جامعه شناس مالزیایی و یا مایکل دودوک رییس داوران دوسالانه انیمیشن از دیگر مهمانان ما بوده اند.

وی درباره روند تولید برنامه توضیح داد: این گفتگوها از آذرماه سال گذشته شروع شده است و همچنان ادامه دارد و من از تمام نهادها، همایش‌ها، دانشگاه‌ها و جشنواره‌هایی که مهمانان خارجی دارند و می‌توانیم دعوتشان کنیم، درخواست می کنم با ما ارتباط داشته باشند. این چهره‌ها می‌توانند در حوزه‌های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی باشند.

دلیل انتخاب نام «خیلی دور خیلی نزدیک»

این تهیه کننده درباره عنوان «خیلی دور خیلی نزدیک» برای برنامه نیز توضیح داد: این خیلی مهم بود که با آدم هایی صحبت می‌کنیم که در نگاه اول خیلی دور هستند و از قاره دیگری آمده اند و در پایان گفتگو نکات اشتراکی پیدا می‌شود که ما به شدت با مهمانان احساس نزدیکی می کنیم.

پورمحمدی با اشاره به رویکرد برنامه تصریح کرد: در دنیا همه دارند به سمت رادیکال شدن و پررنگ کردن مرزها می‌روند ولی این برنامه نقطه آغازی برای یک ارتباط سازنده است. تولید فصل اول برنامه تمام شده است که 13 قسمت بود و از دوشنبه دهم تیرماه روی آنتن می رود.

وی در پایان بیان کرد: در انتخاب مهمانان صرفاً غیرایرانی بودن مورد توجه نبود بلکه این مهم بود که مهمانان یک وزن علمی یا هنری و اجتماعی داشته باشند که آنها را به یک چهره جالب تبدیل کند. همچنین باید گفت ما در این برنامه تصاویری از مهمان نشان می دهیم که قبلاً در هیچ رسانه ای منتشر نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان