ترامپ و مشاورانش نمی‌دانند که در قبال ایران چه می‌کنند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  «یوشکا فیشر» وزیر خارجه پیشین آلمان با انتشار مقاله‌ای در پایگاه تحلیلی «پروژه سیندیکِیت»، سیاست آمریکا در قبال ایران را سیاستی باخت-باخت عنوان کرد که غرب آسیا را به پرتگاه جنگی جددید کشانده است.

فیشر در این یادداشت گفته است که در بهترین حالت ممکن به نظر می‌رسد ترامپ و مشاورانش هم نمی‌دانند که (در قبال ایران) چه می‌کنند… با اینکه خروج ترامپ از برجام، عمل کردن وی به یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش بود اما مشکل اینجاست که نه خود ترامپ و نه مشاورانش اتفاقات بعدی را در نظر نگرفته بودند.

وزیر خارجه پیشین آلمان به واشنگتن هشدار داده است که هر درگیری نظامی با ایران نه تنها تلفات بیشتری برای آمریکا خواهد داشت بلکه نسبت به جنگ‌های عراق و افغانستان احتمال کمتری برای پیروزی دارد.

فیشر همچنین افزود: ترامپ با اینکه مدعی است تغییر نظام، یکی از گزینه‌های سیاست او در قبال ایران نیست اما مانند زمانی که جورج بوش پسر تحت تاثیر نومحافظه‌کاران به جنگ با عراق کشیده شد، رفتار می‌کند… موقعیت استراتژیک ایران نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر شده است… نه تنها ایران در وضعیت درگیری نظامی تنها و منزوی نمی‌ماند بلکه حمایت‌های دیپلماتیک و تجهیزاتی نیز از روسیه و چین دریافت می‌کند.

این سیاستمدار آلمانی همچنین سیاست غرب در قبال ایران را از زمان سرنگونی رژیم شاهنشاهی و انقلاب اسلامی بر پایه «توهمات» عنوان کرد.

وزیر خارجه پیشین آلمان در عین حال بر این نکته اذعان داشت که خروج تدریجی آمریکا از برجام، از همان دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» شروع شد و از همان زمان، عربستان سعودی و اسرائیل برای تسلط بر منطقه، جنگ‌هایی را آغاز کردند… در همین حال ایران موقعیت خود را تقویت کرده و حضور منطقه‌ای خود را گسترش داد.

آمریکا در اردیبهشت ماه سال قبل خروج خود از برجام را بصورت رسمی اعلام کرد اما تا کنون پس از گذشت یک سال و با وجود اعلام فشار حداکثری علیه ایران اما همچنان رویکرد متناقضی را در برابر ایران دنبال می‌کند و با وجود ادعای ترامپ برای مذاکره اما همزمان سیاست‌های خصمانه و تحریم‌های همه جانبه علیه تهران ادامه یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان