راهنمای انتخاب هوشمندانه مقصد سفر

هدفتان از سفر بیشتر برای استراحت و رفع خستگی است یا قصد یک سفر ماجراجویانه را دارید؟ مقصد سفرتان شهر ساحلی است یا روستایی سبز یا شهر بزرگ و شلوغ؟

زمانی که تصمیم می گیرید به سفر بروید شاید سخت ترین مرحله انتخاب مقصد سفر است. چنانچه از نظر مالی و زمان محدودیتی وجود نداشته باشد انتخاب مقصد سفر به مراتب آسان تر است، در غیر این صورت باید هوشمندانه تر مقصد سفر را مشخص کنید. در انتخاب مقصد از قلبتان پیروی کنید و مطمئن باشید رضایت از سفر به راحتی بدست نمی آید و نیازمند برنامه ریزی و انتخاب صحیح است.

روگو

برآوردی از هزینه ی سفر تهیه کنید

مهم ترین مسئله قبل از انجام هر کاری برآورد اولیه هزینه است، سفر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مواردی همچون محل اقامت، نوع حمل و نقل، خرید بلیط هواپیما، تفریحات و ... نقش اساسی در شکل گیری هزینه ی سفر شما دارند که باید بدرستی تخمین زده شوند. البته در سفرهای خارجی باید نرخ ارزهای رایج کشور مقصد را نیز با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز در نظر گرفت.

کجا دوست دارید سفر کنید؟

بر اساس علائق خود مشخص کنید قصد دارید به کجا سفر کنید. برای تصمیم گیری می توانید موارد ذیل را در نظر بگیرید:

هدفتان از سفر بیشتر برای استراحت و رفع خستگی است یا قصد یک سفر ماجراجویانه را دارید؟

مقصد سفرتان شهر ساحلی است یا روستایی سبز یا شهر بزرگ و شلوغ؟

خریدهای رنگارنگ برای شما جذابتر است یا بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی یا تفریحات هیجان انگیز؟

بر اساس پارامترهای بالا  و همچنین یکسری دیگر از پارامترها که فکر می کنید برای شما مهم است لیستی از مقاصد داخلی و خارجی تهیه نمایید و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

شرایط آب و هوایی مقصد را در نظر بگیرید

عامل مهمی که قبل از شروع تصمیم گیری برای انتخاب مقصد سفر باید در نظر گرفت شرایط آب و هوایی مقصد سفر است. قبل از سفر در مورد شرایط آب و هوایی مقصد در فصول مختلف اطلاعات کافی کسب کنید. سفر به بعضی از مناطق در فصول مختلف سال با مشکلات و سختی هایی همراه است که ممکن است باعث شود آنطور که باید و شاید از سفرتان لذت نبرید.

می توانید با فرهنگ های مختلف کنار بیایید؟

سفر به یک مکان جدید و ناشناخته یعنی مواجه شدن با فرهنگ غذایی متفاوت، آداب و رسومی بعضا عجیب و همچنین گویش و زبانی که قبل از این با آن اصلا آشنایی نداشته اید. این موارد در سفرهای خارجی نمود بیشتری پیدا می کند.

بنابراین قبل از سفر در مورد آداب و رسوم و فرهنگ و عقاید آن منطقه تحقیق کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید و میزان توانایی خود در کنار آمدن با فرهنگ های متفاوت را بدرستی بسنجید.

روگو

محل اقامت هیجان انگیز یا شیک و لوکس

سعی کنید محل اقامت خود را بسته به نوع سفر تعیین کنید. اگر قصد سفر ماجراجویانه دارید اسکان در چادر، کمپ یا کاروانسراهای محلی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، در غیر این صورت دنبال یک محل اقامت لوکس مثل هتل، مهمانسراها و هاستل ها و ... باشید.

شکم گردی را فراموش نکنید

همانطور که گفته شد با سفر به مناطق مختلف داخلی و خارجی علاوه بر تغییر آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور، عادات غذایی نیز به طبع تغییر می کند. صد البته تجربه تست غذاهای جدید جز لذت های جدا نشدنی یک سفر عالی است. با این حال تحقیق کنید ببیند غذاهای جدید باب میل شما است یا خیر. اگر فکر می کنید غذاهای جدید باب میل شما نیست نسبت به تهیه غذاهای کنسروی پیش از سفر اقدام کنید.

شکم گردی

وب سایت های مسافرتی را از دست ندهید

اگر می خواهید با هزینه ی کم سفر کنید به برنامه های رزرو اینترنتی هتل و خطوط هواپیمایی سر بزنید تا اطلاعات لازم درباره مقصد، نرخ بلیط هواپیما و مکان اقامت دریافت کنید. با مراجعه به سامانه های معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما همچون روگو می توانید بلیط ارزان چارتری خریداری کنید.

برای خرید بلیط هواپیما در وبسایت روگو ، پس از وارد کردن مبدا و مقصد و تعداد مسافران و تاریخ سفر، فهرستی از پروازهای چارتری و سیستمی را مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر یک از پروازها لذت خرید مطمئن و ارزان بلیط هواپیما را تجربه کنید.  

روگو

همسفر خوب شیرینی سفر را می سازد

سفر گروهی مزایای و معایب خاص خودش را دارد. هر چه تعداد همسفران بیشتر باشد. سلیقه های مختلف نیز شکل می گیرد که لازم است با یکدیگر هماهنگ شوند. در این حالت پیش آمدن اختلاف سلیقه امری عادی است.

بهتر است با دوستان و همکارانی که رده سنی مشابهی دارند سفر کنید تا مشکلات کمتری داشته باشند . هر چند در سفرهای گروهی تعداد بالا هزینه ها بین همسفران تقسیم می شود و از نظر مالی به صرفه تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توانند به سایت روگو به آدرس rogo.ir مراجعه کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان