معاون عمرانی استاندار تهران:

هر گونه ساخت خارج از پروانه، از سوی شهرداری‌ها تخلف محسوب می‌شود

معاون عمرانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه هر گونه ساخت خارج از پروانه از سوی شهرداری‌ها، تخلف محسوب می‌شود، افزود: شهرداری‌ها می‌توانند در تخلفات ساخت نمای مسکن مهر با انعطاف برخورد کنند.

هر گونه ساخت خارج از پروانه، از سوی شهرداری‌ها تخلف محسوب می‌شود

به گزارش ایسنا، محمد تقی‌زاده در هفتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان تهران گفت: مصوبه‌ای در خصوص شهرهای جدید پردیس و اندیشه داشتیم که دستگاه‌ها در آن مکلف شده بودند تا 15 خرداد انشعابات واحدهای مسکن مهر را به صورت 100 درصدی انجام دهند. در این جلسه برای آنها مهلتی تعیین شد تا ظرف این مدت به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مقرر شده بود ارائه برخی خدمات زیربنایی نظیر سرانه‌های شهرهای جدید همچون شهر پردیس در شورای مسکن مطرح شود و در جهت تسهیل روند اجرایی آنها تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: در جلسه قبل اعلام کردم مدیران دستگاه‌ها هر مشکلی در خصوص مسکن مهر دارند در هر ساعت می‌توانند به معاونت عمرانی استانداری تهران مراجعه کنند، اما مصوبات شورای مسکن استان تهران باید به صورت کامل توسط تمامی دستگاه‌ها اجرا شود؛ در حقیقت این مصوبات برای دستگاه‌های مربوطه الزام‌آور است.

معاون عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: بر اساس قانون هر گونه ساخت خارج از پروانه از سوی شهرداری‌ها تخلف ساختمانی محسوب شده، اما شهرداری‌ها می‌توانند در تخلفاتی که به عنوان نمونه در ساخت نمای مسکن مهر صورت گرفته با انعطاف برخورد کنند. در خصوص مباحث ایمنی و آتش نشانی ملاک دریافت عوارض توسط شهرداری، زمان صدور پروانه ساخت مسکن مهر می‌باشد و این مصوبه برای شهرداری اندیشه که یکی از مشکلات مسکن مهر در این شهر همین موضوع است، الزام آور است.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه نیز گفت: مشکلات مربوط به هزینه‌های پایان کار و تأیید ایمنی آتش نشانی که از سوی شهرداری اندیشه مطالبه می‌شود از چالش‌های بزرگ این شهر است.

وی افزود: طبق مصوبه هیأت دولت مقرر بود تا کل مبلغی که شهرداری‌ها از بابت پایان کار و سایر هزینه‌ها از واحدهای مسکن مهر دریافت کنند نباید بیشتر از متری 10 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: در بحث ایمنی و آتش نشانی مصوبه‌ای از سوی شورای مسکن استان داریم که بر طبق آن شهرداری‌ها باید هزینه‌های مربوط به این موضوع را بر مبنای سال ساخت مسکن مهر محاسبه و اخذ کنند که شهرداری اندیشه نیز در این خصوص مطالبه هزینه‌های به روز از شرکت عمران شهر اندیشه را می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان