سالاری مطرح کرد؛

پرداخت هر گونه تخفیف بابت حفاری‌های آب و فاضلاب هزینه‌ای است از جیب مردم

عضو شورای شهر تهران گفت: عوارضی که از مردم بابت توسعه شبکه فاضلاب گرفته می‌شود، در مدل‌های مالی به عنوان آورده شهرداری محاسبه می‌شوند.

پرداخت هر گونه تخفیف بابت حفاری‌های آب و فاضلاب هزینه‌ای است از جیب مردم

پرداخت هر گونه تخفیف بابت حفاری‌های آب و فاضلاب هزینه‌ای است از جیب مردمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در بازدید از تصفیه خانه فیروزبهرام که امروز (چهارشنبه نوزدهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب تهران در بین تمام شرکت‌های دولتی کارنامه ممتازی دارد و اجرای پروژه تصفیه خانه جزء مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در چند سال گذشته در این حجم گسترده انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران و شهرداری همکاری موثری دارند، به شرط آن که شهرداران مناطق نیز همکاری لازم را انجام دهند، افزود: یکی از ایراد‌های وارد به شهرداری مناطق این موضوع است که با ایجاد حفاری‌های توسعه گرانه موجب به وجود آمدن فرونشست در برخی از مناطق شدند.

عضو شورای شهر تهران گفت: مشکل شهر تهران توسعه همزمان فاضلاب با ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و تنزل طرح‌های جامع شهری به طرح تفصیلی ساخت و ساز است و تنها علت وقوع این مشکلات هم فقدان وجود مدیریت یکپارچه است.

سالاری تصریح کرد: نگاه عمرانی به شهر داشتن و تقاضای تخفیف گرفتن از مدیریت شهری نوعی برداشت از جیب مردم است، چراکه هر تخفیفی می‌دهیم، از پرداختی‌های مردم است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: ما بیشتر پساب تهران را وارد شبکه‌های جنوب استان تهران کردیم که در نهایت موجب متضرر شدن شهر تهران شده است.

سالاری گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که شهرداری زمین‌هایی که در حریم هستند و ارزش چندانی ندارد را به عنوان آورده خود حساب می‌کند، در حالی که اجرای آن وظیفه شهرداری بوده است و عوارضی که از مردم در شبکه اخذ می‌شود، در مدل‌های مالی به عنوان آورده شهرداری محاسبه می‌شود.

وی گفت: آورده ما هزینه حفاری است و یکی از دلایلی که شهرداری تهران در اجرای تصفیه خانه مصر نیست، هزینه مبلغی است که می‌خواهد بگیرد و این رقم، رقم وحشتناکی است که در مواقعی حتی از هزینه آب آشامیدنی نیز بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای شهر باید به فکر حقوق شهروندان باشد، زیرا فلسفه ایجاد این شورا بر اساس رأی مردم بوده است و اگر قرار باشد تخفیفی برای اجرای حفاری ایمن طرح قائل شویم، مبلغ را از جیب مردم پرداخت می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان