میرزایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

پیاده سازی طرح مپسا برای کاهش عوارض آلاینده صنایع

رئیس هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست طرح مپسا را برای کاهش عوارض آلاینده صنایع مطرح کرد و در حال پیاده سازی آن است.

پیاده سازی طرح مپسا برای کاهش عوارض آلاینده صنایع

پیاده سازی طرح مپسا برای کاهش عوارض آلایندهسید محمد مهدی میرزایی قمی رئیس هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اخذ عوارض از صنایع آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با موضوع اخذ عوارض از صنایع آلاینده پیشنهادات خود را به دولت ارائه داده، اما تاکنون به جمع بندی نرسیده است.

وی افزود: برهمین اساس سازمان حفاظت محیط زیست طرح مپسا را برای کاهش عوارض آلاینده صنایع مطرح کرد و در حال پیاده سازی آن است.

میرزایی با بیان اینکه عوارض آلاینده توسط سازمان محیط زیست اخذ نمی‌شود، گفت: اخذ عوارض آلاینده توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد و این عوارض را بین واحد‌های متاثر از آلاینده‌های توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به تعیین شدت عوارض صنایع و واحد‌های آلاینده است.

قمی رئیس هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه واحد‌هایی که عوارض خود را کاهش می‌دهند، از طرح‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: معاف از مالیات یکی از طرح‌های تشویقی سازمان محیط زیست است و اگر منجر به نتیجه شود، به صورت کامل این واحد‌ها از لیست عوارض آلاینده خارج می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان