اخطار جدی محیط زیست شهرستان نظرآباد/ برخورد قانونی با متخلفان آتش زدن کاه و کلش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اخطار جدی مبنی بر برخورد قانونی با متخلفان آتش زدن کاه و کلش داد و بیان کرد که افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اخطار جدی محیط زیست شهرستان نظرآباد/ برخورد قانونی با متخلفان آتش زدن کاه و کلش

اخطار جدی محیط زیست شهرستان نظرآباد/ برخورد قانونی با متخلفان آتش زدن کاه و کلشبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیدرضا تونی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اخطار جدی مبنی بر برخورد قانونی با متخلفان آتش زدن کاه و کلش داد و بیان کرد که افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

تونی افزود: بر اساس مصوبات جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان مورخ 12/3/98، اداره جهاد کشاورزی با نصب بنر، اطلاعیه، تشکیل جلسات آموزشی برای کشاورزان و با استفاده از فضای مجازی اقدام به اطلاع رسانی گسترده در خصوص ممنوعیت آتش زدن علفزارها، مراتع و مزارع کرده است، اما علی‌رغم اقدامات انجام شده شاهد آتش سوزی در سطح وسیع در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به قوانین مربوطه مانند ماده 688 مجازت اسلامی ماده 20 قانون هوای پاک عنوان کرد: این اقدام تخلف محسوب و متخلفان تحت پیگرد مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد در این راستا با اشاره به راه اندازی گشت و پایش شبانه روزی افزود: در این زمینه تعداد 19 مورد مالکان اراضی زراعی که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی در مزرعه خود کردند تاکنون شناسایی و برای آن‌ها پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شده است.

این مقام مسئول در ادامه از کشاورزان درخواست کرد تا با بکارگیری تجهیزات و امکانات مناسب نسبت به استفاده بهینه از لاشه کاه و کلش جهت خوراک دام و یا افزودن آن به زمین‌های کشاورزی در جهت افزایش بهره وری و بازدهی خاک اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان