رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد

برپایی ۱۵۰۰ دوره آموزشی/ افتتاح مجدد موزه چاپ و نشر کشور

سعید اوحدی در تشریح برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برپایی ۱۵۰۰ برنامه آموزشی در تابستان سال جاری خبر داد.

برپایی 1500 دوره آموزشی/ افتتاح مجدد موزه چاپ و نشر کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از ظهر امروز، یکشنبه 23 تیرماه در نشست خبری خود با اشاره به اینکه سازمان در سال جاری به استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی تمرکز ویژه داشته است، عنوان کرد: ساختار مرکز مشارکت‌های مردمی ما در سال جاری تغییر پیدا کرده است و در سه ماه ابتدای سال جاری 28 مرکز تازه به 127 خانه فرهنگ مشارکتی ما افزوده شده است. همچنین 42 کانون تازه نیز به 257 کانون مشارکتی ما افزوده شده است.

وی ادامه داد: سیاست ما توسعه مشارکت‌های مردمی در قالب خانه فرهنگ‌هاست و سعی می‌کنیم از این بستر برای کشف استعدادهای تازه و ارتقاء کیفیت فعالیت‌های فرهنگی با استفاده از مشارکت مردم استفاده کنیم. بر همین اساس به همه این مراکز عنوان شده که اگر 4 برنامه در ماه برگزار کنند که شامل دو برنامه منطقه محور، یک برنامه با محوریت مناطق محروم و یک برنامه با رویکرد کلان با مشارکت سازمان شود، 50 درصد از حق عضویت‌های آنها را کم خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 102 مرکز آموزشی سازمان در تابستان سال جاری از تعریف 1500 دوره آموزشی برای این مراکز در سامانه اینترنتی سینا و فعالیت 4590 مدرس برای این مساله عنوان کرد: شبکه آموزشی سازمان بزرگترین شبکه آموزش فرهنگی غیررسمی در کشور به شمار می‌رود.

اوحدی با تاکید بر ادامه برنامه‌های فرهنگی موسوم به هنر برای همه در تابستان سال جاری افزود: دومین کنسرت محمد معتمدی در این قالب به زودی برگزار خواهد شد و برنامه‌های دیگری نیز در حوزه موسیقی و تئاتر با محوریت باغ موزه قصر، پردیس تئاتر خاوران، باغ موزه ایرانی و فرهنگسرای خاوران در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به افتتاح مدرسه تئاتر تهران در پردیس تئاتر تهران خبر داد و گفت: این مدرسه در 10 بخش به فعالیت مشغول خواهد بود که سه بخش آن در حال حاضر فعال شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه کتاب عنوان کرد: اتوبوس‌های سیار کتابگرد در تابستان سال جاری نیز فعالیت خود را ادامه خواهند داد و با محوریت و دبیری سازمان برنامه جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز برای دوره چهارم برگزار خواهد شد. همچنین با مشارکت مجمع خیرین مدرسه‌ساز 4 کتابخانه تازه برای نابینایان تهرانی در تابستان سال جاری افتتاح می‌شود و در کنار آن نابینایان محترم می‌توانند در هر نطقه از تهران با تماس با شماره تماس 1837 کتاب مد نظر خود را با پیک رایگان در محل سکونت دریافت کنند. در حوزه شعر نیز خانه شعر سازمان با مدیریت آقای جعفری در باغ موزه هنر ایرانی در تابستان سال جاری برنامه‌های خود را سر و شکلی تازه خواهد بخشید.

اوحدی در ادامه با اشاره به جشنواره فیلم شهر و افتتاح آن در روز 26 تیرماه سال جاری در پردیس ملت تهران عنوان کرد: این جشنواره در سال جاری 4300 اثر را در 9 حوزه مورد بررسی قرار داده است و بخش سینمای محلات نیز امسال برای نخستین بار به آن افزوده شده است. همزمان با افتتاح جشنواره نیز نمایشگاهی از آثار 50 هنرمند در زمینه نقاشی و عکاسی و خوشنویسی در پردیس ملت افتتاح می‌شود که تا 18 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانه سازمان از 18 تیر تا 8 شهریور ماه در دست اجرا قرار می‌گیرد عنوان کرد: موزه چاپ کشور با تفاهم ما با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به زودی به شکلی وسیع‌تر از مجموعه قبلی تاسیس خواهد شد و این مساله در انتظار جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان