جایزه زاون در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اهدا می‌شود

«جایزه زاون» در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و در موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا می‌شود.

جایزه زاون در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیاوش گلشیری دبیر «جایزه زاون» درباره برنامه‌های شب زاون، که امسال دومین دوره‌اش برگزار می‌شود، گفت: شب زاون، حدود یک هفته قبل از جشنواره در فضای باز موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این شب، راجع به زاون قوکاسیان، پژوهشگر، نویسنده سینما و منتقد صحبت می‌کنیم و کلیپی از وی پخش خواهد شد و قرار بر این است که 32 طراح و نقاش، چهره زاون را طراحی کنند و تمام هدفمان این است که شبی به یاد ماندنی را رقم بزنیم.

گلشیری درباره رویکرد این دوره از جایزه زاون و تفاوتش با دوره قبل توضیح داد: در شورای سیاست گذاری سال قبل، تصمیم بر آن شده بود که از پیشکسوتان و دوستان زاون برای هیئت انتخاب، استفاده کنیم که در نهایت فیلم «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی، موفق به دریافت جایزه زاون شد؛ اما امسال در شورای سیاست گذاری تصمیم بر این شد که داوران این دوره از میان شاگردان و هنرآموزان زاون انتخاب شوند و هیأت داوران این دوره، 5 نفر از میان این افراد خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه هنری و فرهنگی زاون قوکاسیان گفت: زاون قوکاسیان، از جمله کسانی است که سهم بزرگی در هنر اصفهان دارد و چهره‌ای به یاد ماندنی در سینما محسوب می‌شود، اهدای جایزه زاون نیز به این دلیل است که نام این بزرگ سینما را زنده نگه داریم.

دبیر جایزه زاون در پایان تاکید کرد: وقتی بر اساس نام یک هنرمند، جایزه‌ای اهدا می‌شود، به منزله این نیست که محتوای اثر به سلیقه آن شخص مربوط باشد، بلکه این سلیقه هیئت داوران است که درنهایت بر مبنای مسائل تکنیکی و کیفی، تصمیم می‌گیرند که جایزه به کدام اثر اهدا شود. این اتفاق درباره جایزه زاون هم می‌افتد و جایزه بر همین اساس به برنده تعلق خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان