پاسخ دوباره نویسنده «گاندو»:

صد درصد پرونده جیسون رضاییان در گاندو عین واقعیت است

آرش قادری نویسنده سریال «گاندو» درباره حواشی پیش آمده درباره تخیلی بودن فیلمنامه این سریال بار دیگر به ارایه توضیحاتی پرداخت.

صد درصد پرونده جیسون رضاییان در گاندو عین واقعیت است

به گزارش سینماپرس، آرش قادری نویسنده سریال «گاندو» درباره حواشی پیش آمده اخیر نسبت به قصه این سریال و واکنش‌های مختلف درباره آن گفت: انتشار خود خبر مبتنی بر صحبت‌های خود من بود و فکر می‌کنم تمام صحبت‌های من منتشر شده بود و مشکلی با متن آن مصاحبه نداشتم؛ ولی درباره تیتر خبر که انتخاب شده بود احساس من این است که بدون غرض ورزی و صرفاً به خاطر بازدید بیشتر این تیتر انتخاب شده چون اکثر رسانه‌ها برای بازدید بیشتر تیترهای حاشیه‌ای را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: اما به نظر من تیتر انتخابی بدون در نظر گرفتن فضای سریال و حساسیت‌های بالایی که برای این سریال وجود داشته صورت گرفته بود.

قادری با اشاره به نگاه مسئولان دولتی گفت: من یکبار در نشست خبری به حواشی پیش آمده پاسخ دادم ولی گویا مسئولان دولتی به صحبت‌های من در نشست خبری سریال «گاندو» توجهی نکرده اند و به همین دلیل دوباره توضیحات خود را مطرح می‌کنم که شاید اینبار حواشی پایان یابد. من قویاً تکذیب می‌کنم که سریال بر اساس تخیل بوده است.

وی اظهار کرد: تمام تحقیقاتی که مؤسسه اندیشه شهید آوینی درباره این پرونده صورت داده بود در اختیار من قرار گرفت و من باز هم درباره نکاتی که احساس می‌کردم مبهم است و برایم جای سوال بود هم تحقیق کردم و هم درخواست اطلاعات بیشتر داشتم و در اختیار من قرار دادند که بر اساس آن پرونده جیسون رضائیان را به صورت صد درصد تحلیل کردم و در فیلمنامه به صورت صد در صد واقعی روی کاغذ پیاده کردم. تاکید می‌کنم که تمام پرونده جیسون رضائیان به صورت کاملاً واقعی در فیلمنامه منعکس شده و هیچ تخیلی در پرونده جیسون رضائیان و شخصیت مایکل هاشمیان در سریال وجود نداشته است.

نویسنده سریال «گاندو» بیان کرد: درباره تخیل باز انگار باید این نکته گفته شود که خرده پرونده‌هایی که تعدادی از آنها انتخاب شد مانند برخی اتفاقات ترکیه، برای باز شدن فضای داستان به پرونده اصلی وارد شد. برای حواشی مانند هر نویسنده دیگری از قوه داستان پردازی خود استفاده کردم. من تمام حواشی که در حال دامن زدن است را تکذیب می‌کنم چون صد درصد پرونده‌ای که جیسون رضائیان محور اصلی آن است با واقعیت به نگارش درآوردم ولی پرونده‌های خرد در کنار پرونده جیسون که حواشی سریال بود بر اساس تفکر و داستان پردازی‌ها صورت گرفت. تلاش برای اینکه بگویند عین 100 درصد فیلم تخیلی است به نظرم کار بیهوده ای است چون عین مستندات پرونده وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان