حج تمتع ۹۸؛ خدمت‌رسانی ۸۱ بیمارستان و درمانگاه در مکه و مدینه

رییس سازمان حج و زیارت گفت : یک بیمارستان مجهز و حدود۸۰ مرکز درمانی مستقر در هتلهای محل استقرار حجاج ایرانی در شهر مکه و مدینه به زائران و حجاج ایرانی خدمات می دهند.

حج تمتع 98؛ خدمت‌رسانی 81 بیمارستان و درمانگاه در مکه و مدینه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از برخی از مراکز درمانی و درمانگاه های مستقر در هتلهای مدینه اظهار کرد : در شهر مکه، یک بیمارستان مجهز فعال شده و در بیش از 75 هتل محل استقرار حجاج ایرانی، درمانگاههای دارای پزشک و تجهیزات لازم فعال شده‌اند. جمهوری اسلامی ایران در مدینه نیز سه درمانگاه دارد که در یکی از آنها، تعدادی تخت برای بستری نمودن زائران پیش بینی شده است.

وی درباره وضعیت ارائه خدمات درمانی و بیمارستانی به حجاج ایرانی در سال جاری گفت: درمانگاه‌ها و امکانات لازم برای رسیدگی به وضعیت درمانی زائران در مکه، مدینه، مشاعر و مسیرهای تردد آنها تدارک دیده شده است. هنگام انجام مناسک حج در عرفات و منا نیز دو بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات و در مشعر، آمبولانس دارای تجهیزات احیا و خدمات لازم برای زائران ایرانی مستقر میشود.

رشیدیان تصریح کرد: علاوه بر آن، با وزارت بهداشت و درمان عربستان و نیز جمعیت هلال احمر کشور میزبان برای ارائه خدمات بیمارستانی به زائران ایرانی در طول مناسک حج هماهنگی ها و توافقات لازم بعمل آمده است. در مجموع، از نظر ارائه خدمات و امکانات درمانی به زائران هیچ نگرانی نداریم.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به توافقات انجام شده با کشور میزبان در موضوعات مختلف از جمله پزشکی و درمانی از زائران و حجاج ایرانی خواست تذکرات و توصیه های پزشکان، روحانیون و مدیران کاروانها را جدی بگیرند

وی عنوان کرد: انتظار است زائران در تمام طول سفر به تذکرات پزشکان، روحانیون و مدیران کاروانها توجه کرده و در رعایت قوانین عربستان دقت لازم را داشته باشند. مهمترین تاکید ما، رعایت مسایل بهداشتی از سوی زائران است و امید است در زمان گرما از تردد زیر آفتاب پرهیز کرده و توصیه های مربوطه را با جدیت بکار گیرند.

رییس سازمان حج و زیارت، یکی از بزرگترین مشکلات حجاج را در فصل تابستان، «گرمازدگی» عنوان کرد و نوشیدن آب به صورت مستمر را در پیشگیری از این امر موثر دانست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد : با رعایت قوانین داخل عربستان از سوی حجاج در ایام حج مشکل جدی نداشته باشیم.

رشیدیان در ادامه با اشاره به قوانین کشور مربوطه گفت: زائران از برداشتن هرگونه شی یا اشیاء گمشده از روی زمین خودداری کنند که بر اساس قوانین عربستان سرقت محسوب می شود.

وی با اشاره به بازداشت سه زائر ایرانی در سال گذشته گفت : این افراد، پس از چندین ماه بازداشت با تلاش نهادهای ایرانی آزاد شدند. زائران بدانند ما هنگام حضور در عربستان تابع قوانین داخلی این کشور و ملزم به رعایت آنها هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به حضور ده‌ها هزار ایرانی در مناسک حج تمتع، ممکن است سوء تفاهم ها و مشکلاتی رخ دهد که در این رابطه وزارت امور خارجه و هیات کنسولی ما در کشور میزبان استقرار یافته و حمایتهای حقوقی و کنسولی لازم را از زائران انجام می‌دهد. در سایر ایام سال نیز دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت، این مسئولیت را عهده دار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان