رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا مطرح کرد:

بیش از ۷۰ درصد کشفیات موادمخدر جهان برعهده ایران است

سردار زاهدیان گفت:بیش از ۷۰ درصد کشفیات موادمخدر در جهان برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

بیش از 70 درصد کشفیات موادمخدر جهان برعهده ایران است

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اظهار کرد: امروز پدیده موادمخدر به عنوان یکی از معضلات بزرگ جامعه بشری است.

بنا به گفته سردار زاهدیان تولید موادمخدر صنعتی نوظهور شرایط را برای مقابله مشکل کرده است، چرا که سود سرشار آن باعث شده تا تولید آن افزایش یابد.

او گفت: مبارزه جدی پایدار و مستمر با موادمخدر در سطح جهانی مستلزم صرف هزینه‌های مادی و معنوی است که خوشبختانه پلیس مبارزه با موادمخدر ایرتن با وجود تحریم‌ها توانسته به مقابله با آن بپردازد.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا  با بیان اینکه بیش از 70 درصد کشفیات موادمخدر در جهان در اختیار پلیس ایران است ، افزود: در 7 ماه گذشته میلادی تا کنون 364 تن انواع موادمخدر کشف ، 3814 شهید و 12 هزار نفر مجروح را در این مسیر اهدا کرده است.

وی گفت: توصیه ایران در بحث کنترل پیش‌ساز‌ها بسیار موثر بوده است، چرا که قاچاقچیان با ریسک بالاتری اقدام به قاچاق موادمخدر به مقاصد خود کرده‌اند.

به گفته سردار زاهدیان همکاری در تبادل اطلاعات و اجرای عملیات مبتنی بر اطلاعات و انجام عملیات کنترل در تحویل می‌تواند هزینه قاچاقچیان را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: تولید شیشه در افغانستان یک تهدید جدی است چرا که عواید فروش آن در اختیار شبکه‌های قاچاق قرار می‌گیرد که بخشی از این عواید در چرخه پولشویی چرخه اقتصادی کشور‌ها است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی ترانزیت موادمخدر و پیش‌ساز‌ها شده است، موضوع انحراف پیش‌ساز‌های شیمیایی عامل مهم تولید موادمخدر است.

 سردار زاهدیان ادامه داد: استفاده از تجهیزات پیشرفته برای مقابله با موضوع پیش ساز‌ها مستلزم ضرورت همکاری بیشتر کشور‌ها بایکدیگر است.

گفتنی است؛ افتتاحیه نشست مربوط به پیش ساز‌های شیمیایی (دوازدهمین نشست کارگروه منطقه‌ای پیش ساز‌ها (RWGP) با حضور مقامات کشور و UNODC صبح امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان