زنان مجرد شادتر از زنان متاهل هستند؟!

بی‌بی‌سی اخیرا در گزارشی مدعی شده مجردها روابط اجتماعی بهتر و محکم‌تری دارند، از تحصیلات بهتر برخوردارند و از شغل خود بیشتر از افراد متاهل لذت می‌برند، غذاهای سالم‌تر می‌خورند و در سن پیری تنهایی را کمتر احساس می‌کنند!

زنان مجرد شادتر از زنان متاهل هستند؟!

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مدت‌هاست که رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در تلاشند تا بنیان های خانواده را تضعیف سازند و جامعه ای به دور از ارزش های انسانی و دینی تشکیل شود. ترویج سگ بازی به جای فرزند آوری، رواج همجنس بازی، حمایت از ازدواج سفید و ... از جمله سیاست هایی است که پایه های فرهنگی جامعه را هدف قرار داده است.

بی بی سی فارسی در آخرین نمونه از سیاست های خانواده ستیزانه خود در مطلبی با عنوان « آیا زنان مجرد شادتر از زنان متاهل هستند؟» سعی کرده است تا تجرد زنان را عاملی برای خوشبختی بیان کند!

اما با مطالعه این مطلب در می‌یابیم که بی بی سی، هیچ منبعی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده و مطلب فوق تنها بر پایه مصاحبه با چند زن مجرد بیان شده است.

به عنوان نمونه در بخشی از این مطلب آمده است: «مجردها روابط اجتماعی بهتر و محکم‌تری دارند، از تحصیلات بهتر برخوردارند و از شغل خود بیشتر از افراد متاهل لذت می‌برند، غذاهای سالم‌تر می‌خورند و در سن پیری تنهایی را کمتر احساس می‌کنند.»

نکته جالب توجه آنجاست که هیچ آماری مبنی بر نسبت زنان مجرد خوشحال به زنان متاهل در خبر درج نشده و ادعای فوق نیز کاملا بی پایه و اساس است تا بدین ترتیب مشخص شود که مطلب فوق بدون هیچ سند قابل توجهی و تنها بر اساس علائق نویسنده خبر منتشر شده است.

جای سوال است که خبرنگار بی بی سی فارسی طبق کدام سند و مرجع مدعی شده است که مجردها غذاهای سالم تری نسبت به افراد متاهل مصرف می کنند و یا از شغل خود بیشتر لذت می برند؟!

جالب اینجاست که مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که داشتن یک همسر شاد و خشنود خطر ابتلاء به بیماری‌های روانی و قلبی-عروقی را کاسته و بر عمر شما می‌افزاید.

به گزارش یورونیوز، دلایل متعددی برای رابطه میان شادی شریک زندگی و افزایش طول عمر افراد مطرح شده است. "سلامت روان بهتر"، "بیماری‌های قلبی-عروقی کمتر"، "فعالیت فیزیکی بالاتر" و "رژیم غذایی مناسب‌تر" از دلایلی هستند که نتایج این تحقیق را توضیح می‌دهند.

در حالی بی بی سی فارسی تلاش کرده نسخه تجرد زنان در غرب را برای زنان ایرانی بپیچد که چندی پیش یورونیوز اعلام کرد که طبق آخرین پژوهش ها 14% جوانان اروپایی در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

جام‌نیوز نوشت، طبق نتیجه پژوهش «یوروفاوند» (Eurofound) جوانان سوئد بیش از جوانان دیگر کشورهای اروپایی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. استونی و مالت پس از سوئد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

براساس تحقیق «یوروفاوند» جنسیت علاوه بر موقعیت اقتصادی یکی از عوامل موثر بر ابتلا به افسردگی است. زنان جوان اروپایی به طور خاص بیش از مردان جوان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به نظر می رسد تاکید بی بی سی فارسی بر تجرد از جمله تلاش هایی است که برای کمرنگ شدن ازدواج و گسترش روابط نامشروع صورت می گیرد تا پازل های تخریب جامعه و در نهایت نژاد ایرانی یک به یک تکمیل شود و نقش مادران را کمرنگ جلوه دهد.

لازم به ذکر است که بی بی سی فارسی در راستای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی چندی پیش کودکان را نیز به جامعه هدف خود اضافه کرده است و با آغاز برنامه‌های کودک خود با عنوان «قد و نیم قد» سعی دارد تا آنان را با سبک زندگی غربی از جمله زندگی با حیوانات آشنا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان