در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جای‌گذاری مجسمه‌های شهری ضابطه‌مند می‌شود

عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری به‌دنبال تصویب لایحه‌ای است که نصب و جای‌گذاری سردیس‌ها و مجسمه‌ها را دارای ضوابط مشخص کند.

جای‌گذاری مجسمه‌های شهری ضابطه‌مند می‌شود

آیا لایحه ضابطه‌مندی جای‌گذاری مجسمه های شهری تدوین می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌کارگیری سردیس‌ها و مجسمه‌ها در معماری شهری و نصب تابلو و کاشت درخت پیرامون سردیس‌ها که باعث کاهش زیبایی مجسمه‌های شهری می‌شود، مواردی بود که پیروز حناچی شهردار تهران در اختتامیه دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مطرح کرد.

زهرا نژادبهرام رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: به کارگیری سردیس‌ها و مجسمه‌های نام آوران و مشاهیر بخشی از مبلمان شهری است.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به ساز و کار قانونی اجرای این طرح گفت: اگر با کاشت درخت و قرارگیری تابلو‌های راهنمایی و رانندگی زیبایی‌های سردیس‌ها و مجسمه‌ها کاهش پیدا می‌کند، سازمان زیباسازی باید ضوابط آن را در قالب یک لایحه تدوین و به شورای شهر تهران ارائه کند تا با تصویب آن سازوکار جایگذاری سردیس‌ها در مبلمان شهری به صورت قانونی مدون شود.

وی با اشاره به سهولت اجرای کار در صورت تصویب قانون جایگذاری مجسمه و سردیس‌ها در پایتخت گفت: اگر ضوابط اجرای طرح به تصویب شورای شهر تهران برسد، تمام بخش‌های شهرداری مکلف به اجرای آن هستند تا شهروندان بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: سرقت مجسمه‌های پایتخت "سازمان‌یافته" انجام می‌شود


نژادبهرام با اشاره به تلفیق فن و هنر در معماری شهری گفت: در ساخت بنا از فن استفاده می‌شود، اما معماری تلفیقی از فن و هنر است.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: استفاده از سردیس‌ها و مجسمه‌ها باید جزئی از مدیریت شهری باشد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ضوابطی برای مدیران وجود داشته باشد و در ادامه نیز مردم مطالبه گر آن باشند.

وی گفت: در صورت مطالبه گری مردم شاهد خواهیم بود استفاده از سردیس‌ها و مجسمه ها از معابر به معماری گسترش پیدا می‌کند.

نژادبهرام با اشاره به اختلاف به وجود آمده برای جایگذاری مجسمه میدان راه آهن گفت: به طور مشخص در اجرای طرح جایگذاری مجسمه میدان راه آهن سازمان بوستان‌ها، معاونت حمل و نقل و شرکت راه آهن نقش دارند.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: اگر توافقی در جایگذاری مجسمه میدان راه آهن به دست نیامده، به طور حتم اختلافی بین یکی از سه دستگاه‌ ذکر شده است که مدیریت ارشد شهری (شهردار) به طور حتم می‌تواند آن را حل کند.

وی با تأکید بر تصویب ضوابط جایگذاری مجسمه و سردیس‌های شهری اظهار کرد: اگر ضوابط جایگزین مجسمه‌های شهری به صورت یک لایحه در شورای شهر تهران به تصویب می‌رسید، آن گاه سازمان ترافیک و سازمان بوستان‌ها مکلف به اجرای مصوبه شهری هستند.

باید دید آیا تقابلی بین مدیریت شهری و برخی از نهادها برای جای‌گذاری سردیس‌ها و مجسمه‌ها در مبلمان شهری وجود دارد خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان