اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات ۴ کشور برگزار شد

اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات ایران، آذربایجان، روسیه و ترکیه امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد.

اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات 4 کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاس چهارجانبه محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، کنستانتین ناسکف، وزیر ارتباطات روسیه، رامین قلی‌زاده وزیر ارتباطات آذربایجان و عمر عبدالله کارگوزاغلو رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه در تهران آغاز شد.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات پیش از این درباره این نشست گفت: وزرای ارتباطات این 4 کشور در تهران نشست چهارجانبه‌ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مشترک خواهند داشت که هدف آن حمایت از همکاری استارتاپ های این کشورها با یکدیگر در قالب رویدادهای مشترک و نیز ایجاد بازار مشترک ICT و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. این همکاری‌ها می‌تواند دانش فنی و توان رقابتی استارتاپ های ایرانی در بازارهای خارج از کشور را ارتقا بخشد و نقش مهمی در رونق کسب و کار دیجیتالی در ایران داشته باشد.

به گفته وی این همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای و بین المللی است که می‌تواند اوضاع رقابتی استارت آپ های ایرانی را در بازارهای خارجی ارتقا دهد.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات در توئیتر اعلام کرد: تا ساعاتی دیگر اجلاس چهارجانبه برای گسترش همکاری‌های اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد #منطقه‌قوی‌تر و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی‌ها آغاز خواهد شد.

کنستانتین ناسکف وزیر ارتباطات روسیه امروز در اجلاس وزرای ارتباطات 4 کشور در وزارت ارتباطات گفت: ما در چارچوب مذاکرات امروز درباره تسهیلات اقتصادی یا مالیاتی صحبت نکردیم. محور صحبت‌های ما بر سازماندهی نمایشگاه‌های مشترک بزرگ، تبادل هیأت‌های اقتصادی بین چهار کشور، شرکت در 8 نمایشگاه‌های سالانه بود.

وی افزود: این مذاکرات در گام اول تسریع و تحرک بخشیدن به گسترش رابطه کشورها را ورد عدف قرار داده است.

وی افزود: امیدواریم طی مذاکرات نزدیک و رایزنی‌های بعدی بتوانیم در خصوص مسائل اقتصادی نیز مذاکره کنیم.

عمر عبدالله کارغوزاغلو رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه نیز در ادامه این نشست در پاسخ به اینکه آیا چهار کشور سازوکار مالی مشخصی آغاز کردند، گفت: امروز در اجلاس چهارجانبه وزرا برای گسترش همکاریهای بین کشورهای چهار کشور و حمایت از زیرساخت و گسترش همکاریهای گرد هم آمدیم.

وی افزود: این گام اول ما است و ادامه دار خواهد بود.

رامین قلی زاده وزیر ارتباطات آذربایجان نیز گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران در حوزه استارتاپ ها فعالیت داریم و جلساتی نیز در این خصوص برگزار کرده ایم که در آینده نیز پیگیری خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان