معرفی فیس‌لیفت نیسان اسکای‌لاین با دماغه‌ای مشابه GT-R

اینفینیتی Q۵۰ در ژاپن با نام نیسان اسکای‌لاین عرضه می‌شود و حالا سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ بروز شده از این سدان را برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرده است

معرفی فیس‌لیفت نیسان اسکای‌لاین با دماغه‌ای مشابه GT-R

اینفینیتی Q50 در ژاپن با نام نیسان اسکای‌لاین عرضه می‌شود و حالا سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ بروز شده از این سدان را برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرده است. اسکای‌لاین در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ جلوپنجرهٔ V-Motion معروف نیسان است که نمایی مشابه GT-R به خودرو بخشیده است. در بخش عقبی نیز گرافیک داخلی جدیدی با دو بخش دایره‌ای برای چراغ‌ها طراحی شده است.

اما مهم‌ترین ویژگی در نسخهٔ بروز شدهٔ اسکای‌لاین تجهیز آن به تکنولوژی رانندگی نیمه خودران ProPILOT 2.0 نیسان است. به گفتهٔ نیسان، این اولین سیستم کمک‌رانندهٔ دنیا محسوب می‌شود که هدایت در رانندگی بزرگراهی را با قابلیت رانندگی خودکار در یک خط ترکیب کرده است. این سیستم که با سیستم ناوبری خودرو کار می‌کند می‌تواند خودرو را در بزرگراه در یک خط بدون هیچ‌گونه دخالتی از سوی راننده هدایت کند.

برای استفاده از این سیستم، راننده باید مقصد خود را در سیستم ناوبری وارد کرده و مسیر خود را تعیین کند. سپس هنگامی‌که خودرو وارد بزرگراه شود، سیستم رانندگی نیمه‌خودکار فعال می‌گردد. در این صورت راننده می‌تواند دست‌های خود را از روی غربیلک فرمان بردارد اما تغییر خط باید به‌صورت دستی صورت گیرد. اگر تغییر خط ضروری باشد نیز سیستم از طریق هشدارهای صوتی و تصویری به راننده اطلاع می‌دهد و راننده باید با قرار دادن دست‌های خود روی غربیلک فرمان، تغییر خط را تأیید کند. در این صورت سیستم ProPILOT در تکمیل این مانور به راننده کمک می‌کند.

به‌منظور حصول اطمینان از اینکه راننده بیش‌ازحد به سیستم ProPILOT تکیه نکند، سیستم بر میزان توجه راننده نظارت می‌کند و اگر حس کند راننده توجه کافی ندارد اقدام به هشدار دادن می‌کند. در این صورت اگر راننده به هشدار واکنشی نشان ندهد، سیستم چراغ‌های خطر را روشن کرده ماشین را به آهستگی متوقف می‌کند.

نیسان پیش‌ازاین اسکای‌لاین را با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک نمونهٔ هیبریدی در تیپ‌های GT، GT Type P و GT Type SP عرضه می‌کرد. پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی که از مرسدس بنز گرفته شده 211 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 364 اسب بخار قدرت و 546 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این مدل در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

حال اما هم‌زمان با این به‌روزرسانی، نیسان نسخهٔ جدیدی را هم برای اسکای‌لاین ارائه کرده که 400R نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو مجهز است که 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و بنابراین قوی‌ترین نسخهٔ اسکای‌لاین محسوب می‌شود. مدل 400R اما صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب تولید می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان