کاهش ۸۵ میلیون یورویی ارزبری در پی قرارداد داخلی سازی قطعات خودرو

تهران-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: قراردادهای داخلی‌سازی قطعات خودرو به ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان و با هدف کاهش ۸۵ میلیون یورویی ارزبری در کشور به امضا می‌رسد.

کاهش 85 میلیون یورویی ارزبری در پی قرارداد داخلی سازی قطعات خودرو

«فرشاد مقیمی» امروز (شنبه) در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: قراردادهایی به منظور داخلی‌سازی قطعات خودروهای پرتیراژ کشور به ارزش 740 میلیارد تومان بین قطعه‌سازان و صنعت خودرو به امضا می‌رسد که ارزبری این بخش را در طول یکسال حدود 85 میلیون یورو کاهش خواهد داد.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، 32 قطعه ساز برای تولید 35 قطعه خودرویی که از خارج تامین می‌شده است، قرارداد بسته‌اند.

وی درباره ویژگی این قطعات تصریح کرد: در این زمینه قطعاتی انتخاب شده که ارزبری داشته و برای تولید آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی در کشور نبوده است. همچنین قطعاتی انتخاب شده‌اند که ترجیحاً سابقه تولید در کشور نداشته باشند و البته تولید این قطعات با اولویت قطعه‌سازان کوچک و متوسط خواهد بود.

این مقام مسئول اعلام کرد: شرکت‌های قطعه‌سازی در این قراردادها ترجیحاً زیر مجموعه شرکت های خودرو ساز نخواهند بود و قطعه سازان، نوع قطعه و زمان تحویل نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن این مسیر خاطرنشان کرد: امسال در صنعت خودرو پنج میز تعمیق ساخت داخل دیگر نیز برگزار می‌شود و تا تولید نهایی بسیاری از قطعات، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان