آخرین وضعیت بازار املاک نوساز در تهران

دنیای اقتصاد : تحقیقات میدانی از وضعیت بازار املاک نوساز در شهر تهران نشان می‌دهد: بخش عمده واحدهای مسکونی نوساز عرضه شده به بازار به متراژهای بیش از ۹۰ مترمربع اختصاص دارد و سهم واحدهای کوچک‌متراژ و میان متراژ از بازار آپارتمان‌های نوساز بسیار اندک است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، طی چند هفته اخیر مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران از کاهش مراجعه متقاضیان به بنگاه‌های املاک خبر می‌دهند. به گفته آنها اگرچه از ابتدای سال جاری حجم معاملات خرید و فروش منعقد شده نسبت به ماه‌های پایانی سال گذشته کاهش چشمگیری داشت اما این روند با آغاز فصل تابستان شدت بیشتری گرفت.

برخی از مشاوران املاک این گمانه را عنوان می‌کنند که بازار مسکن به تدریج به دوره رکود معاملاتی وارد خواهد شد.

در این میان بررسی میدانی بازار آپارتمان‌های نوساز در پایتخت حاکی از آن است که فایل‌های نوساز در میان آپارتمان‌های متراژ پایین(کمتر از 80 مترمربع) انگشت شمار است. مشاوران املاک در مناطق مختلف عنوان می‌کنند افزایش میانگین قیمت مسکن در پایتخت سبب شده که طی ماه‌های گذشته بخش عمده متقاضیان حاضر در بازار قدرت خرید واحدهای کوچک و میان متراژ را پیدا کنند. از این رو عمده واحدهای نوساز عرضه شده در بازار به متراژ بیش از 90 مترمربع اختصاص دارد. در این میان برخی مشاوران املاک عنوان می‌کنند قیمت پیشنهادی املاک نوساز در مناطق جنوبی عمدتا بیش از میانگین قیمت مسکن در منطقه معرفی می‌شود.

 

07-03

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان