ادامه جستجو برای دستگیری متهمان ترور دیپلمات ترک در کردستان عراق

بغداد – ایرنا – نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق بعد از بازداشت دو متهم در پرونده قتل دیپلمات ترکیه ای و دو شهروند کرد تبار عراقی همچنان در حال جستجو برای شناسایی محل اختفا دیگر متهمان در این پرونده و دستگیری آنان هستند.

ادامه جستجو برای دستگیری متهمان ترور دیپلمات ترک در کردستان عراق

نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق توانستند که فردی به نام «مظلوم داغ» را دیروز شنبه به عنوان متهم اصلی تیراندازی در رستورانی در اربیل که منجر به قتل دیپلمات ترک و دو شهروند کردتبار عراق شد، به همراه یکی دیگر از دستیارانش دستگیر کنند.

نیروهای «مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق» در بیانیه ای گفته اند که تلاش ها و جستجوها برای بازداشت همه عوامل متهم در این حادثه ادامه دارد.

تاکنون سازمان امنیت منطقه کردستان عراق موسوم به «آسایش» درباره تعداد افراد تعقیب در پرونده ترور دیپلمات ترکیه ای توضیحی نداده است.

به نوشته رسانه های کردزبان شمال عراق، مظلوم داغ از اهالی کردنشین «دیاربکر» ترکیه و برادر نماینده زن حزب خلق دمکراتیک در پارلمان ترکیه است.

براساس این گزارش او 27 ساله است که از 6 سال قبل در منطقه کردستان عراق مقیم شده و در این مدت در 3 رستوران و کافی شاپ فعالیت داشته است.

دستیار مظلوم داغ فردی به نام «محمد بیسکسز» است که دستگاه های امنیتی منطقه کردستان عراق او را نیز دستگیر کرده و گفته اند که او ملقب به «دجوار»، «مامند» و «یوسف» است.

نیروهای امنیتی کردستان عراق در خصوص وابستگی سیاسی و فکری این مجموعه و اینکه یک گروه منظم تروریستی هستند، توضیح نداده اند.

در همین راستا «مسرور بارزانی» نخست وزیر کردستان عراق روز یکشنبه در بیانیه ای از این افراد دستگیر شده به عنوان «گروه تروریستی» یاد کرد.

چهارشنبه گذشته (26 تیرماه) بر اثر تیراندازی در داخل یک رستوران در منطقه «عینکاوه» اربیل معاون سرکنسول ترکیه به همراه دو شهروند کردتبار عراقی کشته شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان