افزایش هزینه جهانیِ پیشگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: هزینه جهانی پیشگیری از مرگ و میر مادران در هنگام زایمان شش برابر افزایش پیدا می‌کند

افزایش هزینه جهانیِ پیشگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: هزینه جهانی پیشگیری از مرگ و میر مادران در هنگام زایمان شش برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش به نقل از ایسنا، در گزارش این سازمان آمده‌ است: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2030 میلادی هزینه پیشگیری از مرگ و میر زنان هنگام وضع حمل بیش از شش برابر افزایش پیدا خواهد کرد و تحقق اهداف‌ جهانی در رابطه با این موضوع میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

کارشناسان صندوق جمعیت سازمان ملل و محققان دانشگاه جانز هاپکینز برآورد کرده‌اند که هزینه سالانه خدماتی همچون پرداخت حقوق کارکنان، تامین دارو و تجهیزات مورد استفاده هنگام وضع حمل تا سال 2030 به 7.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

این درحالیست که کمک‌های در نظر گرفته شده در حوزه مراقبت‌های بهداشتی مادران بین سال‌های 2013 تا 2017 از 4.4 میلیارد دلار به 3.9 میلیارد دلار کاهش داشته است.

آمارهای پیش بینی شده که با در نظر گرفتن افزایش جمعیت و هزینه فعلی خدمات و تجهیزات بوده، براساس نیازهای کشورهایی است که بالاترین نرخ مرگ و میر مادران در آن‌ها گزارش شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، آخرین آمارهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) که به سال 2015 باز می‌گردد حاکی از آن است که نرخ مرگ و میر مادران در جهان به ازای هر 100 هزار مورد تولد 216 مورد فوتی است و این رقم در کشورهایی که کمترین توسعه‌یافتگی را دارند 436 مورد بوده است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان