سران قوا با برگزاری انتخابات شورایاری‌‌های تهران موافقت کردند

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های تهران در ارتباط با نامه سراج رئیس سازمان بازرسی کل شوراها در ارتباط با انتخابات شوراها گفت: با توجه به این نامه هماهنگی‌هایی با سران سه قوه انجام شد و در نهایت موافقت آنها برای برگزاری این دوره از انتخابات اخذ شده است.

سران قوا با برگزاری انتخابات شورایاری‌‌های تهران موافقت کردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدآرش میلانی در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات شوراریای‌های شهر تهران اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های ستاد اجرایی شورایاری‌ها و همچنین ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها با مشارکت مردم در 352 محله برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پنجمین دوره انتخابان شورایاری‌ها جمعه 4 مرداد با حضور مردم برگزار خواهد شد که براساس آخرین آمار اخذ شده 12 هزار نفر واجد شرایط در این انتخابات هستند.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران خاطرنشان کرد: هیئت نظارت تلاش کرد تا کمترین عدم صلاحیت برای این دوره از انتخابات وجود داشته باشد که براین اساس 98 نفر صلاحیت حضور آنها برای حضور در پنجمین دوره انتخابات تأیید نشد و در واقع رویکرد شورا و شهرداری این بود که عدم احراز‌ها را به کمترین عدد برساند تا بیشترین مشارکت شهروندان را در این دوره از انتخابات داشته باشیم.

حسینی میلانی در ارتباط با ترکیب اشتغال شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات گفت: 66 درصد مشاغل کاندیداها ثبت شده که از این آمار 23 درصد اصناف، 4 درصد خانمها، 10 درصد فعالان مسکن، 2 درصد دانشجو، 15 درصد کارمندان دولت، 5 درصد مشاغل صنعتی، 7 درصد پزشکان و 2 درصد کارمندان شهرداری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ارتباط با نامه سراج رئیس سازمان بازرسی کل شوراها در ارتباط با انتخابات شوراها گفت: با توجه به این نامه هماهنگی‌هایی با سران سه قوه انجام شد و در نهایت موافقت آنها برای برگزاری این دوره از انتخابات اخذ شده است و آقای هاشمی رئیس شورای شهر فردا این موضوع را اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران ادامه داد: تنها دو محله (قصر فیروزه و زینبیه) شرایط برگزاری انتخابات را ندارند و تلاش خواهیم کرد در دو ماه آینده پنجمین دوره انتخابات را در این دو محله برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با تبلیغات نیز دستورالعملی توسط ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها تهیه و ابلاغ شده و در این دستورالعمل به رعایت انضباط شهری تاکید شده است و برهمین اساس کاندیداها مکلفند تبلیغات محیطی خود را در مکانهای که سازمان زیباسازی تعبیه کرده است انجام دهند.

وی همچنین در ارتباط با تبلیغات فضای مجازی نیز گفت: در این بخش از تبلیغات نیز کاندیداها باید مقررات را رعایت کنند.

حسینی میلانی همچنین با اشاره به فراهم کردن شرایطی برای تبلیغات کاندیداها در سراهای محلات گفت: تلاش شده است که این امکان نیز به صورت عادلانه برای کاندیداها فراهم شود ضمن اینکه در برخی محلات کاندیداها به صورت لیستی در انتخابات شرکت خواهند کرد که در این زمینه تاکید شده است که افراد اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند. هیچ یک از کاندیداها حق استفاده از امکانات شهرداری را ندارند و در صورت استفاده از این امکانات با کاندیداها برخورد خواهد شد.

وی در ارتباط با عدم احراز صلاحیت 98 کاندیداهای انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: این موضوع در هیئت نظارت منطقه‌ای و همچنین در هیئت اجرایی منطقه‌ای مورد بررسی و پایش قرار گرفته است ضمن اینکه در ادامه نیز صلاحیت افراد در هیئت اجرایی و هیئت نظارت مرکزی نیز مورد بررسی قرار گرفته که براین اساس صلاحت 12 هزرا نفراز کاندیداها در این دوره تایید شده است. این انتخابات به روش الکترونیکی برگزار خواهد شد و در واقع احتمال خطا و همچنین خرید و فروش در این روش غیرممکن است.

میلانی در ارتباط با ساعت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: این انتخابات روزجمعه 4 مرداد از ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد و در دو مقطع و در صورت نیاز و به درخواست هیئت اجرایی انتخابات؛ زمان در دو مقطع دو ساعتی تمدید خواهد شد. پس از پایان انتخابات شمارش آراء آغاز خواهد شد و پس از تجمیع آرا در صندوقها؛ آرای شمارش شده به سایت اصلی منتقل و در واقع گزارش نهایی آرای صندوقها به صورت آنلاین و در انزار رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران عنوان کرد: کاندیداهایی که نسبت به نتایج آرا اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را از طریق هیئت‌های پیش‌بینی شده اعلام کنند و در این زمینه نیز 3 روز برای شکایت این افراد به هیئت نظارت پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که عنوان شده است که بیش از 70 درصد از احزاب در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کردند گفت: اگر چنین آماری بود خوشحال بودیم و در واقع این آمار تحولی در احزاب است اما اطلاعاتی که ما در ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها داریم حداکثر 200 نفر از کاندیداها از یک حزب در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

میلانی همچنین در ارتباط با اعتبار پیش‌بینی شده برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: در بودجه سال 97 شهردرای تهران مبلغ 6 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده بود که در سال 98 بودجه‌ای به این بخش اختصاص داده نشده است و در واقع این انتخابات با 6 میلیارد رقم خواهد خورد و چنانچه در فرایند انتخابات نیاز به اعتبار بیشتری داشته باشیم در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کارمندان شهرداری در مناطق نیز می‌توانند در سایر مناطق کاندید شوند اما در منطقه‌ای که مشغول به فعالیت هستند امکان کاندیدا شدن را ندارند و این موضوع نیز به آنها اعلام شده است. همچنین پیش‌بینی برای استقرار یک یا دو صندوق در چند بیمارستان در نظر گرفته شده است علاوه بر آنکه دو صندوق نیز در کلیسایی در منطقه 3 ویژه هموطنان ارامنه و همچنین یک صندوق نیز در کلیسایی واقع در خیابان 30 تیر برای هموطنان زرتشتی پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران افزود: در سطح عملیات انتخابات شورایاری‌ها؛ افرادی نیز از سوی فرماندار به عنوان ناظر انتخاب شده‌اند ضمن اینکه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها افرادی را در این بخش در نظر گرفته است علاوه بر آن شورای راهبردی نیز به ریاست فرمانداری در این دوره از انتخابات پیش‌بینی نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان