مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

ایده و منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه کشورها هستند

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: دیگر نمی‌توان بدون داشتن ایده‌های نو، سازمان‌های بیمه‌گر درمانی را اداره کرد. در حال حاضر ایده و منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه کشورها هستند.

ایده و منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه کشورها هستند

طاهر موهبتی روز یکشنبه در مراسم پایانی اولین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت در ستاد سازمان بیمه سلامت افزود: در کشورهای توسعه یافته سهم نیروی انسانی در بروز موفقیت‌ها بالای 80 درصد است و در واقع هرچه تفکر نیروی انسانی بیشتر باشد، کارآمدی سازمان افزایش خواهد یافت.

وی درباره برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت بیان کرد: برگزاری هم‌اندیشی باید اثربخش باشد. در این زمینه انگیزه ارائه پیشنهاد نباید تنها مادی باشد و اگر شخص ارائه دهنده ایده، فکر و ایده خود را در رفتار سازمان مشاهده کند، تشویق می‌شود. پیشنهادهای کارکنان می‌تواند خلاء میان توانایی کارکنان با شغل آنها را پر کند. البته لازمه مشارکت، تسلط بر اهداف سازمان است.

موهبتی اظهار داشت: این‌گونه هم‌اندیشی‌ها باید ادامه داشته باشد. در نظام ارائه پیشنهادات باید بانک اطلاعاتی وجود داشته و ارتباط دوطرفه‌ای شکل بگیرد. این ارتباط باید عاطفی باشد تا کارمندان دیده شدن خود را حس کنند.

مهدی نوروزیان، دبیر شورای راهبری و سیاست گذاری نخستین رویداد هم اندیشی در بیمه سلامت نیز درباره این رویداد گفت: نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت در 6 محور اصلی برگزار شد که بیشترین ایده یعنی ١٥٢ مورد در محور مدیریت منابع و مصارف و کمترین ایده با ٣٥ مورد، مربوط به پوشش بیمه‌ای بود.

وی ادامه داد: برای برگزاری این رویداد هم اندیشی زحمات زیادی کشیده شد و ابتدای مطرح شدن برگزاری این رویداد، ساختاری برای آن تعریف و کار آغاز شد. انجام کار علمی نیازمند پیشروی گام به گام است که برای برگزاری این رویداد، این اتفاق افتاد. برای برگزاری رویداد هم اندیشی، کمیته علمی نیز تشکیل شد که این افراد داوران مرحله دوم نیز بودند.

نوروزیان بیان کرد: حدود ٣٥ هزار نفر از سایت نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت بازدید و ٧٣٧ نفر ثبت نام کرده و ٤٩٦ نفر ایده‌های خود را در سامانه ثبت کردند. این رویداد فقط ٤ برنده دارد که در همه محورها نیست.

دبیر شورای راهبری و سیاست گذاری نخستین رویداد هم اندیشی در بیمه سلامت در مورد اجرایی شدن ایده‌های دریافتی در سازمان بیمه سلامت گفت: اجرایی شدن این ایده‌ها در برخی نقاط نیازمند تغییر قانون یا ابلاغ دستورالعمل است که پس از ارائه به بخش فنی، ایده‌ها اجرایی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان