عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

رتبه‌بندی معلمان بدون لایحه دولت قابلیت اجرا ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حرف‌های شعاری هیچ مشکلی را از جامعه فرهنگیان کشور حل نمی‌کند اظهار داشت: طرح نظام رتبه‌بندی کردن معلمان برخلاف ادعاهای اخیر سخنگوی دولت، بدون ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس قابلیت اجرایی شدن ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وی در جلسه روز یکشنبه همین هفته کمیسیون حتماً به سخنگوی دولت تذکر خواهد داد عنوان کرد: جامعه فرهنگیان کشور از مدت‌ها پیش منتظر اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی هستند و این دست از حرف‌های شعاری که سخنگوی دولت اخیراً مطرح کرده برای آنان هیچ سودی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس گله‌مندی معلمان و فرهنگیان کشور از دولت و مجلس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر قرار باشد طرحی برای فرهنگیان در کشور نهادینه و سپس عملیاتی شود باید ساز و کارهای آن حتماً از مسیرهای قانونی عبور کند تا تمام دولت‌ها بدون هیچ حرف و سخنی ملزم به اجرایی کردن آن شوند.

کوچکی‌نژاد طرح رتبه‌بندی کردن معلمان را خواست عمومی فرهنگیان اعلام کرد و با بیان اینکه اجرای این طرح به معلمان منزلت اجتماعی می‌دهد اظهار داشت: در دولت نهم و دهم صحبت‌ها در مورد طرح رتبه‌بندی به اوج خود رسید و بنده در مجلس هشتم و نهم به همه تذکر دادم که در باره این موضوع از دادن شعار پرهیز کنند.

وی تهیه لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت و ارائه کردن آن جهت تصویب در صحن مجلس را تنها راهکار قانونی اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: اینکه سخنگوی دولت از اجرای قریب‌الوقوع طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داده یک حرف شعاری و غیر تخصصی است ‌و به هیچ عنوان اجرای چنین موضوعی بدون نظر مجلس شدنی نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: بطحایی برای اجرایی کردن طرح رتبه‌بندی معلمان با این کمیسیون صحبت‌های خوبی داشت اما به‌علت اینکه وی نتوانست این موضوع را در دولت نهایی کند مجبور به استعفا از مقام خود به بهانه شرکت در انتخابات شد.

وی با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های فرهنگی آموزش و پرورش باید مشمول اجرای طرح رتبه‌بندی شوند خاطرنشان کرد: به سخنگوی دولت و خود دولت توصیه می‌کنم برای جلب نظر جامعه فرهنگیان کشور از طرح بحث‌های شعاری خودداری کنند و به جای این کارها لایحه رتبه‌بندی معلمان را تهیه و جهت تصویب به مجلس ارائه دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان