عده‌ای برای ترویج برهنگی و بی‌‌بند‌وباری در تلاشند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: عده قلیلی ناآگاه و بی‌خرد که عموماً تحت تأثیر شبکه‌های غربی هستند در تلاشند که برهنگی و بی‌بندوباری را رواج دهند.

عده‌ای برای ترویج برهنگی و بی‌‌بند‌وباری در تلاشند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی با بیان اینکه یکی از مطالبات مکرر ولی‌امر مسلمین؛ امام خامنه‌ای، ساخت "نیروی انتظامی در تراز جامعه قرآنی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران" است، گفت: برای تحقق این مهم باید نیروهای پلیس ضمن انس با قرآن با شاخصها و ویژگی‌های پلیس در تراز قرآن و انقلاب آشنا باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ادامه داد: در همه جای دنیا نیروهای مسلح اعم از پلیس و ارتش حضور دارند اما تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی انتظامی، بعد مکتبی، انقلابی و دارا بودن نیروهای متشرع و متدین است.

وی از میزبانی نیروی انتظامی در سی و دومین دوره از مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح از یکم تا سوم مردادماه خبر داد و گفت: سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور مرد و وظیفه نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی از تاریخ یکم تا سوم مرداد ماه با حضور 300 نفر در 10 رشته مسابقاتی در ستاد فرماندهی ناجا برگزار می‌شود.

ادیانی با اشاره به راه‌اندازی "پلیس امنیت اقتصادی" در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم بیانگر انعطاف و تحول‌پذیری ناجا است، یعنی نیروی انتظامی به فراخور نیازهای جامعه و شرایط موجود دچار تحولات مطلوب می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی افزود: ما در گذشته پلیسی تحت عنوان، "پلیس فتا" نداشتیم اما نیروی انتظامی براساس نیازسنجی بلافاصله اقدام به راه‌اندازی این پلیس کرد و امروز شاهدیم که جرایم فضای مجازی را رصد و اجازه جولان به مجرمان این حوزه نمی‌دهد.

وی با اشاره به نیازهای جامعه و تغییر پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: ممکن است در آینده‌ای نزدیک، در ساختار ناجا شاهد تشکیل پلیس " امنیت اجتماعی و اخلاقی" باشیم.

ادیانی یادآور شد: امروز شاهدیم که تهدیدات و آسیبها در جامعه متنوع شده و در این میان نیروی انتظامی برابر قانون مسئول برقراری نظم و امنیت مدنی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تصریح کرد: در واقع پلیس ما حافظ ارزشهای های جامعه است و نمی‌تواند به ضد ارزشها بی‌تفاوت باشد و در این میان مسئله "حجاب" از جمله ارزشهای اصلی جامعه است.

وی به مصاحبه فرمانده ناجا درباره برخورد جدی پلیس با پدیده کشف حجاب و بی‌حجابی اشاره کرد و گفت: پلیس بر مبنای وظیفه ذاتی و قانونی خود و از طرفی مطابق مطالبه عموم مردم در این حوزه ورود کرده و اجازه نخواهد داد برخی اقدام به قبح‌شکنی و هنجارشکنی کنند.

ادیانی با بیان اینکه تعداد انگشت‌شماری از قبح‌شکنان می‌خواهند فضای جامعه را آلوده کنند، ادامه داد: جامعه زنان و بانوان ما عفیف و متدین هستند اما در این میان عده قلیلی ناآگاه و بی‌خرد که عموماً تحت تأثیر شبکه‌های غربی هستند در تلاشند که برهنگی و بی بندوباری را رواج دهند و پلیس در این حوزه برابر قانون عمل می‌کند.

وی تأکید کرد: قانون هر کشوری برای شهروندان آن کشور باید "محترم" باشد بنابراین لازم است که همه قائل به رعایت قانون عفاف و حجاب باشند.

این مقام مسئول به اجرای طرح ناظر یک در راستای برخورد با کشف حجاب در خودرو اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در مقابله با برخی ناهنجاری‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تدابیر و منویات معظم له مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، از سال 89 طرح آزمون جامعه حافظان قرآنی در ناجا شروع شده و در سال جاری دهمین دوره این آزمون از آذرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: آزمون جامع مربوط به کارکنان پایور، بازنشسته، خرید خدمت، پلیس افتخاری، وظیفه و خانواده آنها است.

ادیانی متذکر شد: در حال حاضر 77 هزار و 576 حافظ قرآن کریم در نیروی انتظامی موفق به اخذ گواهینامه یک جزء تا حفظ کل، شده‌اند همچنین 58 هزار و 727 نفر یک جزء از قرآن، هزار و 94 نفر دو جزء، 11 هزار و 700 نفر سه جزء، 381 نفر چهار جزء، سه هزار و 316 نفر پنج جزء، هزار و 548 نفر 10 جزء، 464 نفر 20 جزء و 346 نفر کل قرآن را حفظ هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان