فیلم/ چرا آتش‌‌سوزی میدان حسن‌آباد دیر به آتش‌نشانی گزارش شد؟

آتش‌سوزی در انبار واقع شده در میدان حسن‌آباد، حواشی قابل تأملی داشت.

فیلم/ چرا آتش‌‌سوزی میدان حسن‌آباد دیر به آتش‌نشانی گزارش شد؟

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ شامگاه 26 تیر 98 یک انبار بزرگ ابزار و یراق‌آلات در ضلع شمال غربی میدان‌ حسن‌آباد دچار حریق و با تلاش آتش‌نشانان هفت ایستگاه آتش‌نشانی اطفا شد.

انبار مذکور در طبقه دوم و در مجاورت بافت تاریخی میدان حسن‌آباد واقع شده که آتش‌سوزی در آن به بافت تاریخی نیز آسیبهایی رساند البته این آسیبها فقط در حد شکستن پنجره‌ها بود و به نمای بیرونی بافت تاریخی آسیبی نرسید.

اما وجود چند اتفاق در حواشی این حادثه قابل توجه بود.

نخست اینکه در این حادثه نیز به مانند تمام آتش‌سوزیهای دیگر، معدود افرادی برای تهیه عکس و فیلم در محل حضور پیدا کرده و منجر به اختلال در کار امدادرسانی می‌شدند.

نکته قابل توجه دیگر این بود که کسبه محل در ابتدا و تقریباً نیم ساعت قبل از نمایان شدن آتش، بوی دود را استشمام کرده اما به دلیل عدم مشاهده شعله‌های آتش، با سامانه 125 تماسی حاصل نکردند که همین باعث شد آتش‌نشانان پس از گسترش حریق از این حادثه باخبر شوند.

البته آتش‌نشانان واقع در آتش‌نشانی ایستگاه حسن‌آباد نیز در زمان وقوع حریق در دو حادثه دیگر در بازار تهران و خیابان قصر‌الدشت مشغول عملیات بودند و در زمان حادثه در ایستگاه حضور نداشتند که برای اطفای حریق از آتش‌نشانان سایر ایستگاه‌های مجاور کمک گرفته شد.

برخی کسبه و شاهدان عینی نیز وجود برخی المانهای شهری و جداول در منطقه حسن‌آباد را مانع کار امدادرسانی آتش‌نشانان اعلام کرده و می‌گفتند وجود برخی جداول در خیابانهای اطراف محل حادثه باعث می‌شد که خودروهای آتش‌نشانی برای حضور در محل حادثه دچار مشکل شوند.

فارغ از تمام این حواشی، این حادثه خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان، مصدوم و تلفات جانی نداشت و علت بروز حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

نخستین فیلم از درون سازه سوخته میدان حسن‌آباد پس از آتش‌سوزی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان