اسامی ۱۵۰ متخلف ارزی منتشر شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی گفت: منع قانونی برای انتشار اسامی متخلفین ارزی وجود ندارد.

اسامی 150 متخلف ارزی منتشر شود

یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اعلام اسامی 150صادرکننده‌ کالا از سوی بانک مرکزی به قوه قضائیه که ارز حاصل از این فرآیند را بازنگردانده‌اند، گفت: لازم است که قوه قضائیه به پرونده این متخلفین رسیدگی کند.

وی افزود: در صورت تعلل و عدم برخورد مناسب با این متخلفین کمیسیون قضایی به‌عنوان کمیسیون تخصصی به مسئله ورود و با دعوت از مسئولان قوه قضائیه به کاستی‌های احتمالی رسیدگی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ منع قانونی برای انتشار اسامی متخلفین ارزی وجود ندارد، تصریح کرد: مگر  اینکه مصلحتی وجود داشته باشد یا انتشار اسامی در روند رسیدگی به پرونده اختلال ایجاد کند که ممکن است به این دلایل اسامی متخلفین منتشر نشود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تأکید کرد: لازم است تا دستگاه‌های نظارتی و بانک مرکزی فعالیت صادرکنندگان را رصد و در صورت بروز تخلف به آن رسیدگی کنند.

به گزارش تسنیم، رئیس بانک مرکزی اخیراً اعلام کرد که صادرکنندگانی که خواستار تخصیص کل ارزشان برای واردات هستند هنوز تعهدات 50درصدی خود را انجام نداده‌اند. بانک مرکزی فهرست 150 نفر از صادرکنندگانی که حدود 4میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات داشته‌اند و به کشور باز نگردانده‌اند به قوه قضائیه ارسال کرده است.

انتهای‌ پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان