لاریجانی: مالک تامین اجتماعی کارگران هستند، نه دولت

خبرگزاری فارس: علی لاریجانی ( یک شنبه، 30 تیرماه ) با رئیس و مدیران سازمان تامین اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه مالکیت سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است، گفت: اینکه در گذشته دولت ها از منابع تامین اجتماعی استفاده کردند خلاف بوده است؛ شما منصوب کارگران هستید و باید از حق آن ها دفاع کنید و نباید اجازه دهید وقتی دولت ها کم می‌آورند از سازمان تامین اجتماعی مایه بگذارند.

لاریجانی افزود: افراد حرفه ای را به کارگیری کنید و از تفرق در کار بپرهیزید زیرا هزینه ها را افزایش و سودآوری را کاهش می دهد شما به عنوان حافظ منافع کارگران باید در مورد شستا تصمیم گیری کنید و برنامه ریزی اصولی سالانه داشته باشید؛ در برخی مواقع نزاع هایی که در مجلس و افکار عمومی پیش می آید در مورد تامین اجتماعی نیست بلکه مربوط به شستا است بنابراین باید شستا را سامان داد و نمی توان گفت که سرمایه گذاری نشود؛ زیرا باید پول خلق شود تا منافع و آینده کارگران تامین شود.

وی در مورد بدهی دولت به تامین اجتماعی یادآور شد: حدود سه سال است که این موضوع را در بودجه لحاظ می کنیم؛ اینجانب تاکید کردم که در مراحل مختلف مشخص شود بدهی دولت چقدر است؛ وزیر را مسئول کردیم و باید پاسخگو باشد چرا که قانون اجازه داده و باید بدهی خود را بگیرید.

وی در مورد فروش اموال مازاد تامین اجتماعی برای تامین کسری بودجه گفت: این اقدام عاقلانه است و می توانید اموال مازاد را بفروشید تا کسری خود را تامین کنید تامین منابع برای درمان ضروری است و همیشه هم گله هایی در این خصوص وجود دارد مبنی بر اینکه شما منابع درمان را دیر پرداخت می کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه باید درمورد کارگاه ها احساس مسئولیت داشته باشیم، تصریح کرد: شرایط کشور به گونه ای است که اغلب کارگاه هایی که سرپا هستند مشکلات عدیده ای دارند بنابراین تا می توانید جریمه نگیرید بلکه انگیزه و مشوق هایی را ایجاد کنید تا چنین کارگاه هایی بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

لاریجانی ادامه داد: شرایط امروز کشور برای تولید سخت است البته برای دلالی سخت نیست و نیاز است تامین اجتماعی دردمندانه از تولید حمایت کند البته باید حقوق کارگران را اخذ کرد در عین حال اگر کارگاهی مشکلاتی دارد و نمی تواند بدهی اش را پرداخت کند لزومی ندارد در شرایط تحریم و سخت بدهی های گذشته را پس بگیریم بلکه نیاز است مشوق ایجاد کنیم تا بدهی ها پرداخت شوند.

وی یادآور شد: اگر می خواهید دانشگاه به تولید متصل شود نباید سختگیرانه عمل کنید و چنانچه بودجه دانشگاه ها متصل به پژوهش و سرمایه شد، آن وقت می شود کارهای بهتری انجام داد و نیاز است به بخش دانشگاهی که کار تولید انجام می دهد کمک شود و فشار وارد نشود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی، از لاریجانی بابت توجه به جامعه کارگری، مستمری بگیران و بازنشستگان تشکر کرد و گفت: از این که در تصمیم گیری‌های مجلس به این قشر توجه می کنید سپاسگزاری می کنم؛ آخرین توجه شما و مجلس مربوط به اختصاص و پیش بینی 50 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 98 بوده که امیدواریم بتوانیم از دولت کمک بگیریم و از این ظرفیت که با هدایت و ورود شما انجام شده است، استفاده کنیم.

وی در مورد وضعیت کلی سازمان تامین اجتماعی افزود: در سنوات اخیر گرفتاری‌های مالی باعث شد رویکرد اجتماعی سازمان مغفول بماند و فعالیت های مالی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه جامعه هدف ما در بخش درمان 42 هزار و 600 هزار نفر است، گفت: در حالی که در بحث بازنشستگی 3 میلیون و 20 هزار نفر است اما زندگی این تعداد افراد متکی به پرداخت ها است و یک روز تاخیر هم جایز نیست.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات باید مطالباتمان از دولت وصول شود، گفت: برای سال جاری فروش بخشی از اموال مازاد را هدف گذاری می کنیم.

طی یک ماه آینده به ساماندهی شستا ورود خواهیم کرد

سالاری با بیان اینکه طی یک ماه آینده به ساماندهی شستا ورود خواهیم کرد، ادامه داد: در حال تلاش هستیم بخشی از شرکت‌ها را 100 درصد واگذار کنیم، بخشی را ادغام و اموال مازاد تعدادی را بفروشیم؛ البته در برخی موارد سهام را باید از کنترل مدیریتی خارج و به 50 درصد برسانیم و بنگاه‌داری نکنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان