امام جمعه بیرجند: باید به دنبال شایسته سالاری باشیم

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به این کلام امام راحل که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد گفت: باید افراد شایسته بر سر کار بیایند و در گام دوم انقلاب به دنبال شایسته‌ سالاری باشیم.

امام جمعه بیرجند: باید به دنبال شایسته سالاری باشیم

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در نشست بصیرتی قطعنامه 598 و مسائل جاری انقلاب اسلامی که در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد افزود: وقتی اسلام را به دست بنی‌امیه دهید چه چیز از داخل آن بیرون می‌آید.

وی اظهار داشت: وقتی اسلام و مکتب دست نااهل باشد، اسلام واقعی اجرا نمی‌شود و در گام دوم انقلاب بیش از هر چیز باید بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرد که انقلاب به دست اهل آن برسد.

وی گفت: وقتی انقلاب به دست اهل آن برسد مشکل رفع می شود چون دنیا منتظر است و اگر امروز با یک اشاره مردم 10 میلیون امضا در محکومیت ترامپ می دهند و وقتی در فرانسه جلیقه زردها فریاد می‌زنند این فریاد برای چیست؛ به بن بست رسیده و به دنبال جایی هستند اما مشکل مربوط به ماست چون آنچه امام خمینی (ره) در راستای دفاع مقدس و انجام جهاد به عنوان «وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه» تبیین فرمود این یعنی تا جایی برویم تا معادلات قدرت به هم بخورد و اسلام بتواند حقیقت را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در جنگ صفین اختیار را از امام علی (ع) گرفتند و وقتی کسانی که باید اجرا کنند، اطاعت نمی کنند نتیجه این شد که امام راحل جام زهر را نوشید چون شرایط را از ایشان گرفتند، اعلامیه هم که صادر شد، حوادثی توسط بعضی عناصر ایجاد شد، بعضی کارهای سرخود انجام دادند و در همان لحظه شلیک‌های هوایی صورت دادند و آنچه دشمن را در این تجربه ناقص از عده ای خاص ایجاد کرد مقدمه حمله مرصاد شد در حالی که مدافعان اصلی بغض کرده بودند و اگر فرمان امام (ره) نبود کوتاه نمی آمدند اما عده ای بی تجربه با شلیک هوایی زمینه حمله دشمن را فراهم کردند چون دشمن احساس کرد که عده ای خسته از جنگ هستند.

وی گفت: امروز در گام دوم باید حواسمان جمع باشد در چه جایگاه سیاسی و اقتصادی و نظامی قرار داریم، آنچه دشمن را از صحنه خارج می کند روحیه مقاومت است و هرجا کم آوردیم دشمن هجوم آورد و هرجا ایستادیم دشمن عقب نشینی کرد و اینها تجربه ماست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: جهان منتظر است و مردم ما هم 40 سال قبل در رفراندوم بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند که در این مدت با فراز و نشیب‌ها و نفوذها و… مقابله کردند و هوشیاری مردم بسیار بالاست.

وی گفت: در مقطع اخیر از 13 آبان تا امروز صحنه‌های مختلف بوده و مصاحبه‌های مختلف با مردم بوده و کسانی که مصاحبه می شوند چهره‌های مختلف دارند اما حرفشان یکی است و این بصیرت مردم ارزشمند است که به ما پیام می دهند اسلام را می خواهیم و مشابه این سرمایه را در دنیا داریم.

وی اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا نامه می فرستند حساب شده است و دنیا و حتی مردم غرب منتظر هستند، روزی در این منطقه شوروی بود و امروز تبدیل به روسیه شده که از مکتب و اسلام ناب استقبال می کند و گسترش اسلام به شکلی است که مسجدسازی‌ها جواب نمی دهد و امروز در این جریان های اخیر از 13 آبان به این طرف چه در سطح بین الملل و منطقه و در داخل کشور اوضاع تغییر کرده و ورق برگشته و دشمن در حال عقب نشینی است.

مسئول معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امروز همگان به دنبال این هستند که راه برون رفت از وضعیت فعلی چیست و تجربه قطعنامه 598 نشان داد که دست برتر با جریان مقاومت است.

محمد نوفرستی افزود: همگان اذعان دارند که مسیر مقاومت ما را به اهداف نزدیک کرده اما چند روز قبل یکی از روزنامه‌ها گفته بود که با این اقدامات اروپا را از دست ندهید.

وی اظهار داشت: قطعنامه ای که امام بزرگوار در پیام سال 1367 از آن به جام زهر یاد کردند یک بعد آن مسائل تاریخی است که قطعنامه را دارای اهمیت فراوان کرده و بعد دیگری که ضرورت دارد به این قطعنامه توجه شود شباهت مسائل تاریخی و نقش نخبگان در ایجاد مسائل تاریخی است که می تواند در آینده هم تکرار شود.

وی گفت: بعد سوم که لازم است به این قطعنامه پرداخته شود تجربه پیش روی نظام در چنین حوادثی است که آیا مسیر سازش یا مسیر مقاومت ما را به هدف نزدیک کرده است.

مسئول معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در ابتدای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری می‌فرمایند برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت و اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها جای حقیقت می نشیند و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از مقاطع حساس و ویژه ای که در گام نخست انقلاب رخ داد مسائل مربوط به پایان جنگ و پذیرش قطعنامه 598 است و ابعاد مختلف این قطعنامه به بررسی و تبیین بیشتر نیاز دارد.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) در 29 تیرماه سال 1367 تصریح دارد که قبول قطعنامه مسئله تلخ و ناگواری برای همه به ویژه برای من بوده است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می دیدم اما به واسطه حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلاً خودداری می کنم و به امید خداوند در آینده روشن می شود با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم.

مسئول معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری سال 1375 در سالروز رحلت امام راحل در حرم شریف ایشان می فرمایند که مسائلی رخ داد که امام خمینی (ره) را مجبور به پذیرش قطعنامه کرد و قبول قطعنامه از طرف ایشان به دلیل فهرست مشکلاتی بود که مسئولان آن روز امور اقتصادی کشور مقابل امام گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی تواند جنگ را با این همه هزینه ادامه دهد و امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت اما پذیرش قطعنامه به دلیل ترس و هجوم دشمن و تهدید آمریکا نبود.

7559*3028

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان