شهید ادبیان در ارتفاعات بازی دراز دشمن را مجبور به عقب نشینی کرد

معاون اجرایی نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی گفت: شهید ادبیان با از خود گذشتگی‌ در ارتفاعاتی که صعب العبور بود دشمن زبون را مجبور به عقب نشینی کرد.

شهید ادبیان در ارتفاعات بازی دراز دشمن را مجبور به عقب نشینی کرد

امیر سرتیپ دوم محمدرضا سلمانی معاون اجرایی نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شهدای دوران دفاع مقدس گفت: یکی از برکت‌های انقلاب اسلامی ما عملی کردن اسلام ناب محمدی است.شهدای انقلاب و شهید بزرگوار حسین ادبیان به تأسی از مکتب عاشورا و سرور و سالار شهیدان به ندای امام عزیز لبیک گفته و با تمام وجود پا به عرصه کارزار گذاشتند. امروز بعد از گذشت 38 سال پیکر مطهر این فرمانده ارتشی به کشور بازگشته است و ما تلاش داریم تا مقام این شهید را پاس بداریم. و به این وسیله پرچمی که شهدای ما برافراشتند را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

وی با اشاره به حماسه‌های سرلشکر شهید حسین ادبیان گفت: شهید ادبیان  از رزمندگان نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در سال 64 در ارتفاعات بازی دراز و در تک ناجوانمردانه دشمن به شهادت رسید. بعد از شهادت پیکرش جاویدالاثر شد و حالا بعد از 38 سال پیکر مطهر این شهید در تفحص پیدا شده و بازگشته است.

امیر سلمانی افزود: شهدا ویژگی‌های زیادی دارند و این شهید عزیز نیز همچون بسیاری از همرزمانش با از خود گذشتگی‌ در ارتفاعاتی که صعب العبور بود و حتی با پای پیاده هم به سختی می‌توان بالا رفت شهید با تمام توان در بازی دراز که امروز زیارتگاه شهداست حضور پیدا کرد و دشمن زبون را مجبور به عقب نشینی کرد.

معاون اجرایی نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروهای ما همه دوره‌های رزم مقدماتی، رزم در شرایط سخت، چه در جنگ‌های منظم و چه جنگ‌های نامنظم را طی کرده‌اند. همیشه آماده دفاع هستند. ما هم هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا الگویی برای نسل‌های آینده ما نیز هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان