رویترز: تحولات منطقه بهای نفت را افزایش داد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز اعلام کرد: در پی افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس و توقیف کشتی انگلیسی و همچنین کشتی ایرانی در مدیترانه، بهای نفت امروز (دوشنبه) افزایش ۰.۸ درصدی داشت.

رویترز: تحولات منطقه بهای نفت را افزایش داد

به گزارش این خبرگزاری، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال امروز با 51 سنت معادل 0.8 درصد رشد به 62.98 دلار رسید. این در حالی است که تنش های منطقه ای قیمت نفت برنت را در شنبه گذشته به 63.47 دلار نیز رسانده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینتر مدیت نیز 15 سنت معادل 0.3 افزایش یافت به قیمت 55.78 دلار برای هر بشکه رسید.

بهای نفت خام آمریکا هفته گذشته 7 درصد و نفت خام برنت بیش از 6 درصد کاهش یافته بود.

جدال دیپلماتیک تهران و لندن بر سر توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، این بار با توقیف یک نفتکش انگلیسی در آب‌های تنگه هرمز ابعاد تازه‌ای یافته است.

جمعه شب گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا بر درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

اقدامات غیرقانونی دولت انگلستان در حالی است که این کشور، 13 تیر ماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آبراه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت "دونالد ترامپ" توقیف کرده و خدمه این نفتکش همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان