مقام آلمانی: در بحران به وجود آمده در خلیج فارس ترامپ مقصر است

تهران - ایرنا - سخنگوی روابط خارجی فراکسیون دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان رئیس جمهوری آمریکا را مسئول تنش های به وجود آمده در منطقه خلیج فارس دانست.

مقام آلمانی: در بحران به وجود آمده در خلیج فارس ترامپ مقصر است

«یورگن هارت» نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) از حزب حاکم دموکرات مسیحی دولت آمریکا را به خاطر خروج از برجام و اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه ایران مورد انتقاد قرار داد.
وی در گفتگو با شبکه خبری «دویچلند فونک» تاکید کرد، در بحران به وجود آمده بین ایران و غرب، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بیش از همه مقصر است.
به گفته هارت، ترامپ بدون اینکه گزینه جایگزینی معرفی کند از توافق هسته ای با ایران خارج شده و این مسئله وضعیت را پیچیده تر کرده است.
سخنگوی روابط خارجی فراکسیون دموکرات مسیحی در بوندستاگ با اشاره به مخالفت های داخلی با سیاست خارجی ترامپ افزود: حتی در کاخ سفید هم برای بسیاری از مقامات واضح است که باید از بروز هر گونه درگیری در منطقه جلوگیری شود.
وی با انتقاد از اقدام یکجانبه آمریکا در خصوص برجام اظهار کرد که اگر از نظر واشنگتن این توافق ایرادی داشته، باید از طریق مذاکره آن را حل می کرد.
به عنوان یک راه حل این مقام آلمانی پیشنهاد داد که آمریکا می توانست به جای خروج از برجام، آن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.
هارت در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که جامعه جهانی باید اهمیت باز بودن مسیرهای دریایی بین المللی را به ایران گوشزد کرده و در قبال اقدامات این کشور موضع قاطع بگیرد.
عصر جمعه 28 تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان