سه درصد از جمعیت استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند

کرمانشاه– ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: به طور میانگین سه درصد جمعیت از استان عضو کتابخانه های عمومی هستند و باید همه تلاش کنیم تعداد کتابخوانان را افزایش دهیم تا فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی نیز افزایش یابد.

سه درصد از جمعیت استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه حسنی خونسار روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان روانسر افزود: 2 هزار و 757 نفر از جمعیت روانسر در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضویت دارند که معادل پنج درصد جمعیت روانسر است.

وی تصریح کرد: آمار کتابخوانان روانسری از میانگین استانی بالاتر است و این نشان دهنده فرهنگ والای مردم این منطقه و علاقه آنان به فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه ادامه داد: بیش از 34 هزار و 140 جلد منابع کتابخانه های شهرستان روانسر است که به ازای هر 2 نفر یک جلد کتاب وجود دارد.

حسنی خونسار با بیان اینکه سه باب کتابخانه در روانسر فعال است، اضافه کرد: زیربنای کلی کتابخانه های این شهرستان یک هزار و 404 متر مربع است که به ازای هر 100 نفر سه متر فضای کتابخانه داریم که باید به هشت متر برسد.

وی اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش های اعضای شورا و دهیار روستای قوری قلعه، 100 متر فضای کتابخانه ای ایجاد شده و مجوز راه اندازی کتابخانه این روستا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور گرفته شده و تلاش داریم با تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری این کتابخانه آغاز به کار کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه ضمن قدردانی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر روانسر افزود: شهر روانسر از جمله شهرهایی استان است که سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع و منظم پرداخت می کند و دغدغه زیادی برای امور کتابخانه های این شهرستان نداریم.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: ریشه بیشتر مشکلات جامعه در ناآگاهی و ضعف فرهنگی است و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای کسب معرفت و دانایی است که می‌تواند به ارتقای دانش در جامعه کمک کند.

سعدی مصطفی زاده، یکی از شاخص های توسعه یافتگی را توجه به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی مثبت در پیشرفت و توسعه جامعه می باشد.

وی تاکید کرد: کتاب های خوب و سازنده باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا سبب افزایش مطالعه در جامعه شود.

فرماندار روانسر یادآور شد: فراگیر شدن استفاده از اینترنت و فضای مجازی، سرانه مطالعه کتاب بویژه در بین نوجوانان و جوانان را پایین آورده و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

کیومرث ملکی عضو شورای اسلامی شهر روانسر نیز گفت: شهرداری و شورای شهر آمادگی دارند تا با اهدای یک قطعه زمین در شهرک ویس القرن زمینه دسترسی بیش از 10 هزار نفر از ساکنان محله گل سفید و شهرک ویس القرن را به کتابخانه عمومی فراهم کنند.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

7455/8066

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان