پاناما مصرف کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرد

پاناما با حدود ۴ میلیون جمعیت ، به جمع ۶۰ کشور دیگری پیوست که کاملاً یا بطور نسبی کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع یا برای جلوگیری از مصرفشان مالیات وضع کرده اند .

پاناما مصرف کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، پاناما در روز شنبه اولین کشور آمریکای مرکزی بود که برای کمک به مهار آلودگی در سواحلش و مبارزه با آنچه سازمان ملل یکی از بزرگترین چالش های محیط زیستی جهان می دانند ، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرد.

 پاناما با حدود 4 میلیون جمعیت ، به جمع 60 کشور دیگری پیوست که کاملاً یا بطور نسبی کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع یا برای جلوگیری از مصرفشان مالیات وضع کرده اند . شیلی و کلمبیا از دیگر کشورهای این منطقه هستند که این ممنوعیت را اعمال می کنند.

 سوپرمارکت‌ها ، داروخانه‌ها و خرده فروشان در کانادا باید فوراً استفاده از کیسه های پلاستیکی پلی اتیلن قدیمی را متوقف کنند. در حالی که عمده فروشان تا 2020 برای تبعیت از این قانون فرصت دارند . کسانی که از این قانون پیروی نکنند جریمه می‌شوند ولی برای مصارف بهداشتی مثل مواد غذایی خام، استثناهایی در نظر گرفته شده است.

در خیابان های پاناما سیتی تابلوهایی دیده می شوند با این عنوان :« کیسه های کمتر زندگی بیشتر ». این تابلوها به عابران اجرایی شدن این قانون را یادآوری می کنند.

 ویکتوریا گومز 42 ساله، یک منشی در پاناماسیتی گفت:« اقدام خوبی به نظر می رسد چون جلوی آلودگی بیشتر خیابان ها و جامعه گرفته می شود».

 پرندگان ، لاک‌پشت‌ها ، خوک ها ، نهنگ ها و ماهی ها در آمریکای لاتین اغلب در این کیسه های پلاستیکی گیر می افتند یا بقایای آن را می بلعند. در طول ساحل پاناما، مخصوصا نزدیک به مناطق پرجمعیت، دیدن کیسه های پلاستیکی در ساحل کاملا معمول است.

 با توجه به رشد مصرف و بدون اعمال سیاست های ضد آلودگی جدید، انتظار می رود تا 2050 اقیانوس ها بیشتر حاوی پلاستیک باشند تا ماهی. به علاوه ، کل صنعت پلاستیک جهان تا آن زمان 20 درصد کل تولید نفت جهان را مصرف میکند.

 71

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان