عامل حمله به پایگاه حشد شعبی داعش یا آمریکا؟

سخنگوی حشد شعبی در محور شمال ضمن رد فرضیه حمله پهپادی یا داعش به پایگاه حشد شعبی در استان صلاح الدین عراق، احتمالات دیگری را مطرح کرد.

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از النهرین، علی الحسینی از مسئولان حشد شعبی عراق، فرضیه هدف قرار گرفتن پایگاه حشد شعبی از سوی پهپاد یا از سوی داعش را بعید دانست و احتمال داد که جنگنده‌های آمریکایی که بر آسمان عراق مسلط هستند این کار را انجام داده باشند.

وی افزود: حشد شعبی منتظر نتایج تحقیقات تخصصی است که نخست وزیر در این زمینه تشکیل داده است، اما موشکی که به مرکز نظامی اصابت کرده است گواه بر این نیست که از پهپاد شلیک شده باشد. از سویی داعش چنین امکاناتی ندارد و همه آنچه در اختیار دارد پهپاد‌های کوچکی است که بمب قابل ذکر ندارند.

الحسینی بیان کرد: احتمالات این مرکز نظامی از سوی آمریکا یا اسرائیل هدف قرار گرفته است، زیرا این آمریکاست که بر آسمان عراق مسلط است و از این رو آمریکا مسئول حوادثی که در فراز عراق رخ می‌دهد، است. پایگاه مذکور اداری و لجستیک بوده است و در آن آنگونه که شایع کرده اند، تجهیزاتی وجود ندارد و مشاوران ایرانی هم حضور ندارند، زیرا مشاوران عموماً چه ایرانی و دیگران از پایگاه‌های دور افتاده استفاده نمی‌کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان