در نشست افتتاح گذر مهارت مطرح شد؛

محمدی: آموزش‌های مهارتی به معتادان فاقد اثر لازم بوده است/ گرزین: سربازان کارت مهارت آموزی می‌گیرند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران سربازانی که در طول خدمت مهارت آموزی می‌کنند علاوه بر کارت پایان خدمت کارت مهارت آموزی دریافت می‌کنند.

محمدی: آموزش‌های مهارتی به معتادان فاقد اثر لازم بوده است/ گرزین: سربازان کارت مهارت آموزی می‌گیرند

محمدی: آموزش‌های مهارتی به معتادان فاقد اثر لازم بوده است/ گرزین: سربازان کارت مهارت آموزی می‌گیرندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نجم الدین محمدی رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران عصر امروز در نشستی که با خبرنگاران به مناسبت افتتاح نمایشگاه گذر مهارت در بوستان لاله برگزار کرد، گفت: در شهرداری تهران حوزه کارآفرینی به سازمان رفاه ارتقا یافته است و اکنون در دو بخش توانمندسازی و کمک به راه‌اندازی کسب و کار‌های کوچک اقدام می‌کند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: طی تفاهمی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای امضا شد، شعار هر شهروند یک مهارت را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و اقدام به ایجاد غرفه‌های کارآفرینی در پارک لاله کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سه اتوبوس سیار مهارت‌آموزی و تور‌های بازدید و کسب تجربه‌های اشتغال در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در پی تفاهمی که با سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته، نسبت به آموزش معتادان بهبود یافته که در مراکز بهاران مستقر هستند، اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به مرکز بهاران منطقه 5 اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته برنامه‌های متنوعی در راستای کسب مهارت و اشتغال آن‌ها ارائه شد که خروجی آن بسیار مثبت بود و اکنون قرار است با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، معتادان بهبود یافته آموزش ببینند تا پس از خروج از این مرکز و ورود به جامعه بتوانند برای خود درآمد کسب کنند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در گذشته هم به معتادان درمان شده مهارت‌آموزی انجام می‌شد، گفت: از آنجایی که این آموزش بدون نظارت دستگاه‌های مربوطه بوده، اثرگذاری لازم را نداشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: هر مرکز بهاران سالانه 1000 نفر را می‌تواند نگهداری کند و در برنامه‌ای مدونی که با سازمان فنی و حرفه‌ای داریم می‌توانیم در هر سال 1000 تا 4000 نفر را آموزش دهیم.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه کودکان کار و خیابان گفت: در این مورد به والدین کودکان کار آموزش‌های لازم داده می‌شود تا آن‌ها با کسب مهارت بتوانند کودکشان را از چرخه خیابان خارج کنند.

در ادامه این نشست دهقان نماینده وزارت کار گفت: در حال حاضر بحث توانمندسازی 6400 زن بدسرپرست، بی‌سرپرست و خودسرپرست مطرح است که طی تفاهمنامه‌ای با جهاد دانشگاهی، معاونت زنان و وزارت کار برای این کار ظرفیت توانمندسازی فراهم شده است و سهم استان تهران 1660 نفر است که تا سقف 50 میلیون با سود 4 درصد به متقاضیان واجد شرایط وام داده می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه از سال گذشته برای توسعه مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون تومان وام داده شده گفت: برای اولین بار است که دولت وعده سرخرمن نمی‌دهد و تاکنون شش هزار نفر شاغل شده‌اند.

در ادامه این نشست گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در 12 استان کشور به طور همزمان نمایشگاه مهارت برگزار شده که بزرگترین نمایشگاه در پارک لاله با 52 غرفه است.

گرزین با تاکید بر اینکه برنامه ریزی کردیم تا مشاغل جدید و نوین را به جوانان آموزش دهیم، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در طول سال اقدام به آموزش و مهارت‌آموزی سربازان می‌کند به طوری که در سال گذشته 22 هزار نفر در نیرو‌های مسلح آموزش دیدند و به سربازانی که دوره‌های مهارتی را می‌گذراند علاوه بر کارت پایان خدمت، کارت مهارت آموزی هم داده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان