آیا خرید ویزا کارت و مستر کارت برای ایرانیان امکان پذیر است؟

دریافت ویزا کارت و مستر کارت سال‌ها است است که به دلیل تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران برای شهروندان ایرانی نسبتاً ناممکن بوده است.

آیا خرید ویزا کارت و مستر کارت برای ایرانیان امکان پذیر است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایرانیان در این شرایط تنها می‌توانستند از کارت‌های بانکی متصل به شبکه ی شتاب استفاده کنند که شبکه‌ای داخلی در کشور است و محدودیت‌های بین‌المللی خاص خود را دارد و بدین صورت از داشتن یک کارت بانکی بین المللی محروم مانده اند.

ویزا کارت و مستر کارت چیست؟ 

ویزا و مستر کارت شبکه‌های بانکی هستند. به این معنا که کارت‌های بانکی را در سراسر دنیا به هم متصل می‌کنند و در نتیجه شما اگر شهروند کشوری باشید و در آن کشور کارت بانکی دریافت کنید، می‌توانید از کارت خود در تمامی دیگر کشورها استفاده کنید. اما به این دلیل که ویزا و مسترکارت در ایران فعالیت ندارند، کارت‌های بانکی ایرانی متصل به شبکه ی بانکی شتاب هستند که شبکه ای داخلی است و در نتیجه از کارت بانکی دریافت شده در ایران، تنها می‌توان در خود ایران استفاده نمود.

داشتن ویزا کارت و مستر کارت چه مزیت‌هایی دارد؟

تا کنون شده است که بخواهید سفری خارجی بروید؟ برای سفر خود، چگونه ارز همراه خود برده‌اید؟ قطعاً برای چنین سفری، اگر ویزا یا مستر کارت نداشته باشید ناچارا باید به صورت نقد با خود ارز را خارج کنید که قطعاً خطراتی به همراه دارد. از سویی بلیط هواپیما، هتل و … را باید از طریق آژانس‌های هواپیمایی دریافت کنید چرا که خرید آنها به صورت مستقیم با کارت‌های بانکی ایران غیر ممکن است.

تاکنون شده است نیاز به خرید اپلیکیشنی در موبایل یا نرم افزاری کامپیوتری داشته باشید؟ چه کرده اید؟ خرید این محصولات هم به این دلیل که باید به صورت آنلاین و به دلار خریداری شوند، برای شهروندان ایرانی ناممکن خواهد بود. حتی ثبت نام آزمون‌های زبان یا گرفتن وقت سفارت نیز با کارت‌های بانکی ایرانی مقدور نیست.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که با وجود تحریم‌ها و مشکلات دیگر آیا شرایط گرفتن مستر کارت در ایران میسر است؟

امکان دریافت ویزا کارت و مستر کارت در ایران

کمتر تحریمی در ایران پایدار مانده است. تحریم ویزا کارت و مستر کارت هم چندین سال است که در ایران دیگر مشکل جدی محسوب نمی‌شود. ایرانیانی که به هر دلیلی نیاز به ویزا کارت و مستر کارت داشته باشند می‌توانند به راحتی از طریق شرکت ایرانیکارت اقدام به سفارش کارت بانکی مورد نظر خود بکنند. آنها با استفاده از این روش می‌توانند کارت بانکی بین المللی را با نام حک شده ی خودشان بر روی کارت دریافت کرده و از این طریق صاحب یک حساب بانکی بین المللی هم بشوند.

البته تحریم‌های بانکی باعث گردیده است که متأسفانه بسیاری از شهروندان از وجود چنین امکاناتی بی اطلاع باشند. تاجر و بازرگان نداند که می‌تواند حسابی بین‌المللی داشته باشد و بدون نیاز به واسطه مبلغ مورد نظرش را از خریدار دریافت کند، همچنین باعث شده است که پزشکان ندانند که می‌توانند مستقیماً اشتراک مجلات علمی روز دنیا را دریافت کنند و حتی کسانی که قصد مهاجرت یا سفر دارند ندانند که می‌توانند بدون هیچ دشواری و یا استفاده از واسطه‌ها، تمام پرداخت‌های خود را انجام داده یا حتی از قبل از مهاجرت خانه‌ی مورد نظر خود را هم کرایه کنند.

چگونه می‌توان به صادر کنندگان ویزا و مسترکارت در ایران اعتماد کرد؟

تحریم‌ها اصولاً نمی‌توانند تمام روش‌های انجام یک فعالیت را مسدود کنند و دیر یا زود راه‌های جایگزین پیدا می‌شود. در ارتباط با دریافت ویزا و مستر کارت، ایرانیکارت از طریق تفاهم نامه با بانک‌های دیگر کشورهای دنیا، روش‌هایی را ایجاد کرده است که از طریق آن، ایرانیان بدون داشتن اقامت یا ویزا و فقط با یک پاسپورت، حسابی بین المللی در کشوری جز ایران خواهند داشت و از طریق همان حساب است که کارت بانکی ویزا یا مسترکارت خود را دریافت می‌کنند.

در حقیقت از این طریق، یک ایرانی دارای ویزا کارت یا مستر کارت، عملاً تفاوتی با یک فرد ساکن همان کشور که مستر کارت نیز دارد، نداشته و هر دو از خدماتی مشابه استفاده می‌کنند. حتی ایرانیانی که ویزا یا مسترکارت دریافت کرده‌اند، می‌توانند موبایل بانک داشته باشند، از طریق اینترنت بانک حساب خود را رصد کنند و به راحتی به دیگر امکانات دسترسی داشته باشند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان