۴۰ نکته مهم که قبل از سفر به تایلند باید بدانید!

اگر قصد سفر به کشور پر رمز و راز جنوب شرقی آسیا، تایلند را دارید باید خودتان را حسابی آماده کنید. آن ها آداب و رسوم و عادت های مخصوص خودشان را دارند

نکات سفر به کشور تایلند

اگر قصد سفر به کشور پر رمز و راز جنوب شرقی آسیا، تایلند را دارید باید خودتان را حسابی آماده کنید. آن ها آداب و رسوم و عادت های مخصوص خودشان را دارند. هر سال گردشگران زیادی به تایلند سفر می کنند و مردم به خارجی ها عادت دارند اما انجام برخی کارها باعث می شود که بهتر با آن ها ارتباط برقرار کنید. نکاتی وجود دارد که با دانستن و رعایت کردنشان می توانید بهترین استفاده را از زمان سفر ببرید و لحظه های شیرین سفر بیش از پیش بیادماندنی شود. در ادامه با الی گشت همراه شوید تا 40 مورد از نکات سفر به کشور تایلند که دانستنشان برای مسافران ضروری است به شما بگوییم.

راهنمای سفر به تایلند

نکات سفر به کشور تایلند سرزمین لبخندها

1- کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و با میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی مرز مشترک دارد. ساحل های کشور هم در کنار دریای آندامان و خلیج تایلند جای گرفته اند. موقعیت خاص باعث شده تا طبیعت این کشور بسیار تماشایی شود و بتوان سبزترین جنگل ها، آب های شفاف کریستالی و خوشمزه ترین میوه را در آن پیدا کرد.

2- تایلندی ها به مهمان نوازی شهری دارند و هر وقت که نگاهشان کنید با پهنای صورت لبخند می زنند، به همین دلیل هم نام سرزمین لبخندها را برای آنان انتخاب کرده اند. بارها پیش آمده آن ها کار و مسیر حرکت خود را رها کنند و به کمک گردشگران بروند حتی بدون این که این گردشگران ازشان درخواست کرده باشند. در هر صورت زمانی که احساس سر درگمی و نیاز به کمک داشتید با خیال راحت ازشان درخواست کنید.

3- تایلندی های زیادی انگلیسی صحبت می کنند اما لهجه شان بسیار بد است و گاهی هم همه چیز را جا به جا می گویند با این حال هیچ جای نگرانی نیست با کمی تلاش می توانید منظور یکدیگر را متوجه شوید و همه کارهایتان بخوبی پیش خواهد رفت.

4- مردم در صف نمی ایستند. تایلندی ها اعتقادی به صف ندارند . یکی از نکات سفر به کشور تایلند آن است که هرگز در صف نایستید وگرنه انتظار رسیدن نوبتتان تا ابد طول می کشد. در مکان های عمومی و شلوغ همه با فاصله کمی کنار همدیگر می ایستند و این کار احتمالا برایتان کمی ناراحت کننده خواهد بود. بهتر است از قبل خود را حسابی آماده کنید.

توک توک های تایلند

5- با چنگال غذا نخورید این یکی از نکات سفر به کشور تایند است. اگرچه ما در کشور خودمان هم با قاشق غذا می خوریم اما به خوردن بعضی غذاها با چنگال هم عادت دارید ولی برای تایلندی ها این کار امری بی ادبانه است و باید همیشه با قاشق غذا خورد. اگر آن ها برای خودن انواع نودل از چاپ استیک استفاده می کنند اما در رستوران ها معمولا به جز قاشق چنگگل وسیله دیگری آورده نمی شود.

6- برای گردش در شهر روزها توک توک (وسیه حمل و نقل محبوب در تایلند) بگیرید و شب ها سوار تاکسی شوید. تاکسی ها راحت تر هستند اما توک توک سواری هیجان انگیز است و از داخلش می توانید مناظر اطراف را بخوبی تماشا کنید. اگر قصد دارید شب به خیابان Patpong بروید بهتر است از قبل به تاکسی بگویید که سر ساعت مشخصی دنبالتان بیاید در غیر این صورت با ازدحام جمعیت روبه رو شده و برای برگشت به هتل دچار مشکل خواهید شد.

7- از دیگر نکات سفر به کشور تایلند آن است که بدانید مردم این کشور احترام و علاقه زیادی به پادشاه حال حاضر و قبلی خود دارند و بهتر است هرگز درباره پادشاه صحبت نکنیدو هرگونه بی احترامی به این اشخاص ممکن است باعث زندانی شدنتان شود. حتی اگر صحبت از خاندان سلطنتی به میان آمد هم بهتر است چند جمله مثبت درباره آنان بگویید و صبر کنید تا موضوع بحث عوض شود.

8- اسکوتر (موتور کرایه نکنید). گردشگران زیادی را می بینید که بدون داشتن کلاه ایمنی سوار اسکوتر شده اند و خیلی هیجان زده به نظر می رسند اما دردسرها دقیقا بعد از وارد شدن در خیابان های اصلی آغاز می شود. ترافیک خیابان ها سنگین است و از توک توک گرفته تا دوچرخه و عابر پیاده در تردد هستند و هیچ کدامشان هم اعتقادی به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند. اگر از قبل تجربه رانندگی موتور در خیابان های شلوغ را ندارید به هیچ وجه موتور کرایه نکنید مگر این که همراه با راننده باشد.

موتور سواری در تایلند

9- در سفر به تایلند تا جایی که می توانید انبه بخورید. انبه های تایلند خوشمزه ترین انبه های جهان هستند.

10- هنگام بازدید از بناهای مذهبی لباس مناسب بپوشید. از دیگر نکات سفر به کشور تایلند و مهم ترین اطلاعات مسافران آن است که اگر قصد بازدید از هرکدام از دیدنی های مذهبی این کشور را دارید باید تا پایین آرنج و زانویتان پوشیده باشد وگرنه با دردسر مواجه می شوید.

11- به پیشنهادهای راننده تاکسی ها اعتماد نکنید. آن ها جاذبه هایی را به شما پیشنهاد می کنند که یا دور هستند یا ورودی دارند و کمسیون خودشان را بعدا دریافت می کنند. اگر هم حرف هایشان هیجان انگیز است حتما درباره آن جست و جو کنید و از فرد دیگری هم بپرسید.

12- مراقب سوسک ها باشید. جمعیت سوسک ها در تایلند زیاد است و احتمال این که سوسک ببینید وجود دارد پس اگر از سوسک می ترسید خودتان را برای این شرایط آماده کنید.

13- قیمت هتل های تایلند بسیار مناسب است و می توانید هتلی 5 ستاره را با قیمتی خیلی ارزان تر از سایر کشورها رزرو کنید.

14- برای استفاده از دستشویی های عمومی دستمال داشته باشید. اگر چه سرویس بهداشتی های ایرانی و شلنگ آب آن جا هم پیدا می شود اما خبری از دستمال کاغذی نیست و معمولا هم کف دستشویی ها خیس است. (چیزی شبیه سرویس های بهداشتی عمومی کشور خودمان)

15- اگر به ورزش های رزمه علاقه دارید به ورزشگاه Lumpinee بروید و رقابت های موی تای را ببینید. فقط بیاد داشته باشید که بلیط VIP نخرید چرا که برای نشستن حدود 20 سانتی متر بالاتر باید چهار برابر پول بدهید.

اسپری حشره کش

16- در انتخاب هتل هایتان دقت کنید که دسترسی آسانی به وسایل حمل و نقل عمومی (ام ‌آر تی و بی تی اس) داشته باشد. پیشنهاد ما خیابان Sukhumvit است که هر دو ایستگاه های زیادی در آن دارند.

17- نکات سفر به کشور تایلند آن است که درر بازدید از بناهای مذهبی دقت کنید که سایرین کفش هایشان را در آورده اند یا نه. اگر کفش نداشتند شما هم کفش هایتان را در آورید.

18- سوپر مارکت های زنجیره ای 7-ایلون همه جای کشور هستند و می توانید با خیال راحت از آن ها خرید کنید.

19- لباس های محلی تایلندی بسیار زیباست و خریدنش برای همیشه یادگاری خوشایندی خواهد ماند، اگر قصد انجام چنین خریدی دارید حتما از قبل جست و جو کنید و به حرف های راننده تاکسی اعتماد نکنید تا بتوانید با قیمت مناسب لباس با کیفیتی تهیه کنید.

20- در شهرهایی که تفریحات ساحلی زیادی ندارند هتل آل اینکلوسیو رزرو نکنید. دیدنی های بانکوک بی شمارند و هتلی که صبحانه با کیفتی سرو کند بهترین انتخاب خواهد بود. چرا که رستوران های تایلند صبحانه های خوبی ندارند اما غذای خوب همه جای شهر پیدا می شود و البته معمولا ساعت شام و نهار هم شما در هتلتان نخواهید بود.

21- قبل از بازدید باغ وحش تایلند درباره آن خوب جست و جو کنید. داخل باغ وحش پر از حیوانات عجیب و غریبی است که تا به حال اسمشان را هم نشنیده اید و البته شرایط نگهداری آن ها نیز خیلی خوب نیست. بنابر این از قبل خود را برای دیدن تمام این چیزها آماده کنید.

22- هنگام احوال پرسی با تایلندی ها از حرکت احترام با دو دست (کف دست هایتان را به هم بچسبانید و آن ها را مقابل سینه تان قرار دهید سپس سرتان را کمی خم کنید، Wai) انجام دهید این گونه می توانید ارتباط بهتری با محلی ها برقرار کنید.

احترام با دست تایلندی ها

23- از نکات سفر به کشور تایلند که باید در نظر داشته باشید آن است که معمولا آماده شدن غذاهای رستوران مدت زیادی زمان می برد و اگر شما چند غذا سفارش دادید هر کدام را جداگانه پس از آماده شدنشان می آورند بنابر این از نوع سرویس دهی رستوران آزرده خاطر نشوید.

24- آب شیر را ننوشید. ممکن است آب لوله کشی آلوده باشد بنابر این همیشه از بطری های آب استفاده کنید.

25- به سر کسی دست نزنید، هرچند بعید است در هر سفری چنین کاری را انجام دهید اما بدانید که سر عضو مقدسی برای تایلندی هاست و نباید به آن دست زد.

26- مواقب باشید کجا غذا می خورید. اگر می خواهید در فود کورت یا غذا فروشی های خیابانی چیزی بخورید بهتر است آشپزخانه قابل دیدن باشید یا محلی ها هم در حال خرید غذا از آن جا باشند در غیر این صورت به آن فروشگاه اعتماد نکنید.

27- تربچه، گوجه یا خیارهای تزیین شده را نخورید. ممکن است دست شخص تزیین کننده آلوده باشد.

28- حتما کراوسان های تایلند را امتحان کنید، گفته شده از کراوسان های فرانسه هم خوشمزه تر هستند.

29- سر قیمت تاکسی و توک توک حسابی چانه بزنید و اگر راننده پیشنهاد کرد شما را به مغازه لباس یا جواهر فروشی ببرد که تخفیف دارد اصلا به حرف هایش اعتماد نکنید.

30- غذاهای تایلندی بسیار تند و تیز هستند و ممکن است برای شما تند باشد به همین خاطر بهتر است آب هم سفارش دهید.

31- تایلندی ها به غذایشان نمک نمی زنند اگر شما عادت به خوردن نمک زیاد دارید باید سس ماهی سفارش دهید.

بهترین انبه در تایلند

32- از نکات سفر به کشور تایلند و مهم ترین اطلاعات مسافران شکم گرد آن است که حتما شیک ها و دسرهای میوه ای تایلندی ها را امتحان کنید. آن ها طعم های بسیار لذیذی دارند و بهتر است در هر روز از سفر چندتایی شان را امتحان کنید چرا که دیگر چیزی شبیه به این خوشمزه ها پیدا نخواهید کرد.

33- پوشیدن صندل راحت یکی از بهترین انتخاب ها است، چرا که برای بازدید از مکان های مذهبی احتمالا مدام در حال درآوردن و پوشیدن کفش هایتان هستید و صندل کار را برایتان آسان می سازد.

34- تقویم تایلندی ها متفاوت است و اگرچه سال نو میلادی هم تعطیل هستند اما سال نوی آن ها بین 24 تا 26 فروردین ماه است.

35- علی رغم عبارت های گول زننده برای خرید انواع جواهرات کشور تایلند بسیار امن است و می توانید بدون هیچ نگرانی هرجا که می خواهید بروید.

36- اینترت همراه سیم کارت های تایلند بسیار ارزان و پرسرعت است و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید، اگر هم نمی خواهید سیم کارت تهیه کنید همه جا ایترنت بی سیم رایگان در دسترس است از ارزان ترین هتل ها و اقامت گاه های شهر گرفته تا هر رستوران و کافه.

37- یکی از کاربردی ترین نکات سفر به کشور تایلند آن است که بدانید جریان برق کشور تایلند 220 ولت با فرکانس 50 هرتز است و کافیست یک تبدیل برای لوازتان بخرید تا بتوانید از تمامی وسایل برقی تان در سفر به تایلند استفاده کنید.

ولتاژ برق نکات سفر به کشور تایلند

38- شهرهای کشور تایلند حسابی شلوغ و پر سر و صدا هستند احتمالا چند شب را وارد جمعیت شوید و با آن ها خوش بگذرانید اما ممکن است بعد از چند روز از این همه شلوغی کلافه شوید و بخواهید شب زود بخوابید. هیاهوی جمعیت و صدا ممکن است داخل اتاق هتل تان هم بیاید، پیشنهاد ما این است که حتما گوشی صداگیر برای خواب و مطالعه همراه خودتان داشته باشید.

39- نام واقعی شهر بانکوک احتمالا طولانی ترین عبارت جهان است: KrungThepMahaNakhonAmonRattanakosinMahintharaAyutthayaMahadilokPhop NoppharatRatchathaniBuriromUdomRatchaniwetMahasathanAmonPhimanAwatan SathitSakkathattiyaWitsanuKamprasit

البته محلی ها اغلب آن را Krung Thep Maka Nakhon می نامند.

40- اسپری حشره کش همراه خودتان داشته باشید. از دیگر نکات سفر به کشور تایلند آن است که همیشه اسپر حشره کش داخل کیفتان داشته باشید. چرا که پشه ها همه جا هستند و احتمالا تا چند روز بعد از سفر هم آثار گزیدگی ها روی پوستتان دیده می شود.

منبع: thewanderlustkitchen.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان