راه اندازی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی در مطب های خصوصی لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در مطب های خصوصی این استان انجام می شود.

راه اندازی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی در مطب های خصوصی لرستان

به گزارش ایرنا، شاهدخت فتحی بیرانوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهر ازنا، الیگودرز و الشتر راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 565 هزار و 995 دفترچه چاپ شده که برای چاپ این تعداد یک میلیارد و 600 میلیون تومان بابت چاپ به دفاتر پیشخوان استان پرداخت شد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: اگر بحث نسخه نویسی اتفاق بیفتد باعث می‌شود یک مسیر امنی را از محل تجویز خدمت تا دریافت خدمت ایجاد کند و باعث کاهش خطای پزشکی و افزایش دقت می‌شود و همچنین از تجویز القابی و بی رویه دارو نیز جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری صدور دفترچه بیمه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت انتقال داده شد و تعداد 31 هزار و 450 جلد دفترچه برای مددجویان کمیته صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهار داشت: در سال 98 نیز در 2 شهر الیگودرز و الشتر طرح نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی می‌شود و تا پایان سال جاری بیش از 30 درصد نسخ ارسالی به اداره کل بیمه سلامت از طریق الکترونیکی ارسال خواهند شد.

فتحی بیرانوند یادآور شد: رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری نیز الکترونیکی ارسال می‌شوند و در جلسات با علوم پزشکی مقدمات در این راستا برداشته شده است و نخستین گام‌ها در این راستا در بیمارستان عشایر انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: در این راستا خطاهای احتمالی برطرف می‌شود و از تیرماه اسناد از طریق سامانه اچ آی اس بیمارستان شهدای عشایر به سامانه رز بیمه سلامت به صورت الکترونیکی رسیدگی می شوندکه این اقدام تحول عظیمی در حوزه خدمات الکترونیکی است.

وی بر ضرورت تعامل و همکاری پزشکان در راستای اجرایی شدن این طرح تاکید کرد و گفت: با این اقدام برای نسخ مسیری ایمن تعریف می‌شود و خطاهای پزشکی و کنترل تداخلات دارویی و تسریع و تسهیل در دریافت خدمات را امکان پذیر می‌کند.

7274/7273

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان