دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره دلیل نوسان نرخ ارز/ دلار را مفت می‌خرند؛ گران می‌فروشند

برخی کاربران خبرآنلاین درباره دلیل نوسان نرخ ارز می‌گویند: «چند ماه یک‌بار قیمت دلار ریزش می‌کند تا مردم دلارهای خود را از ترس کم شدن، به قیمت مفت بفروشند. سکانس بعدی هم این است که همان دلارها را دوباره بانک مرکزی با قیمت بالاتر به همین مردم می‌فروشد. »

دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره دلیل نوسان نرخ ارز/ دلار را مفت می‌خرند؛ گران می‌فروشند

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، قیمت ارز در حالی بیش از 7 روز روند کاهشی و 3 روز روند افزایشی را طی کرده است که کارشناسان معتقدند در عرصه سیاست، تغییر چندانی برای ایران رخ نداده است.

بانک مرکزی کاهش نرخ ارز را حاصل مدیریت خود در بازار می‌داند و برخی این اتفاق را ناشی از بازگشت نرخ ارز می‌دانند. با این وجود این‌که چرا نرخ ارز کاهشی و حالا افزایشی شده، مورد سوال است. خبرگزاری خبرآنلاین در نظرسنجی «دلیل مهم نوسان نرخ ارز در بازار چیست؟ » این موضوع را به محل بحث میان کاربران خبرآنلاین گذاشت.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را «کریم‌آقا» عنوان کرده، دلیل نوسان بازار ارز را «جمشید بسم‌اله» دانست.

کاربر دیگری عنوان کرد: «نظارت بر بازار ارز خیلی ضعیف بود؛ برای همین نرخ دلار به این‌جا رسید. اگه از ابتدا نظارت قوی داشتید، این اتفاقات نمی‌افتاد. »

کاربری یادآور شد: «نوسان بازار چون تابعی از اوضاع آشفته بازار داخلی است، پس می‌توان گفت زیر سر مافیا و دلالان ارز و طلاست که هر روز با یک بازی می‌خواهند جیب مردم را خالی کنند و دولت‌ها هم معمولا نمی‌توانند کاری کنند یا خیلی کم اثر هستند! »

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «بسیاری از آدم‌هایی که توی این بازار تاثیر دارند، در سایه هستند. »

کاربری نوشت: «بعید می‌دونم مردم عادی در این نوسانات نقش داشته باشند. »

کاربر دیگری تاکید کرد: «فهمیدن علتش خیلی ساده است. با توجه به تحریم‌ها و کمبود ارز هر وقت مایحتاج مردم بیشتر قاچاق و صادر می‌شه، ارز حاصل از قاچاق و صادرات باعث کم شدن قیمت ارز می‌شه و هر وقت جلوی قاچاق و صادرت به صورت موقتی گرفته می‌شه، به‌دلیل کمبود ارز قیمتش می‌ره بالا. دلیلش همینه. علم اقتصاد نمی‌خواد. »

یکی از کاربران نیز نوشت: «قیمت واقعی ارز 25 هزار تومنه. حالا ببین کی گفتم. »

کاربری تصریح کرد: «چند ماه یک بار قیمت دلار ریزش می‌کنه تا مردم دلارهای خود را از ترس کم شدن قیمت مفت بفروشن. سکانس بعدی اینه که همون دلارها را دوباره بانک مرکزی گرون به همین مردم می‌فروشه. (خلاصه بانک مرکزی کاسبی می‌کنه) وگرنه قیمت واقعی دلار حداقل 13 هزار تومنه. به نظر من اگر دلار در یک قیمت (حالا هر نرخی) حداقل شش ماه ثابت باشه، به نفع کشوره. تکلیف همه مشخصه. »

کاربری نیز عنوان کرد: «هیچی، آروم کردن جو روانی ممکلت به‌صورت موقت برای چند ساعت. »

کاربری یادآور شد: «دلیل نوسانات ارزی خود ما مردم هستیم و با هجوم به بازار واسه خرید و اصطلاحا حفظ ارزش پول‌هامون، این بلاها رو سر اقتصاد و در اصل سر خودمون میاریم. »

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان