آیا دروغ انتخاباتی حلال است؟

سوالی که همواره افکار سالم عمومی و اهل دین و مذهب را به خود مشغول می نماید این است که، به راستی دروغ جنبه صحیح و ناصحیح دارد؟ حلال و حرام دارد؟ ممکن است اهل علم و دانش، اهل حوزه و درس بگویند، چرا چنین سوال ساده ای ایجاد می شود، اینکه روشن است، در دین ما و همه ادیان الهی دروغ را امری زشت، ناپسند، گناه بد و ... دانسته اند. این همه حدیث و روایت داریم.

آیا دروغ انتخاباتی حلال است؟

بسیار خب، نکته همین جاست که ما در کشور جمهوری اسلامی ایران با مذهب شیعه زندگی می کنیم و این از افتخارات ماست. لکن بر خلاف همه آموزه های دینی و مذهبی الفاظ و اعمالی از برخی سر می زند که اصلا قابل هضم نیست و جالب تر اینکه معمولا این رفتارهای ضد دین توسط برخی که ماسک دینداری و شرع زده اند حادث می شود و عموم مردم هم به دلیل همین ماسک غلط انداز آن را می پذیرند.

ماجرای انتخابات مجلس پیش رو فرصتی مجدد برای آن عده قلیلی است که بداخلاقی های انتخاباتی را آغاز کنند. به راستی چرا دروغ، تهمت، افترا و تخریب آن هم با رنگ و لعاب توسط برخی علیه دیگری صورت می پذیرد؟
چرا کسی هم کاری جدی و عملی با عاملان آن ندارد؟ مگر نه اینکه این اقدامات دون دور از شان اسلام و مسلمان است؟
مگر نه اینکه ادعای تمدن غنی داریم؟
چه کسانی این اقدامات زشت را انجام می دهند؟
چرا چنین اقداماتی انجام می شود؟
چرا آسیب شناسی نشده است؟
چرا هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود؟
و ده ها سوال دیگر..

نویسنده با توجه به مطالعاتی که انجام داده است و تا آنجا که بضاعتش یاری می کند موضوع را آسیب شناسی و واقعیت هایی را برای شفاف سازی بر می شمرد. معمولا در عرصه سیاسی و انتخابات کسانی از این حربه های وحشتناک استفاده می کنند که نه به لحاظ علم و دانش چیزی در چنته دارند و نه حرفی و برنامه و عملکردی برای مردم و کشور. فلذا تنها راه را در این می بینند که به دیگران حمله کنند و دریافته اند که دروغ هر چه بزرگ تر، فریب افکار عمومی راحت تر و باورش سهل تر خواهد بود. می گویند ما شایعه را می سازیم، پخش می کنیم، دامن می زنیم تا مردم بخواهند بررسی کنند و یا دیگران آن را خنثی کنند ما نتیجه گرفتیم تمام. مردم هم زود موضوع را فراموش می کنند.

متاسفانه در عرصه سیاسی انتخابات بی تقوایی چنان در برخی جاها سایه می اندازد که انسان حیرت می کند، به نحوی که جناب شیطان دست هایش را بالا می برد و تسلیم می شود و می گوید "عجب چیزهایی برخی از نوع بشر بلد هستند که به ذهن من شیطان هم رسوخ نکرده است."

بله موضوعات اشاره شده هر روز و هر دوره بیشتر و جدیدتر می شود چون انسان فراموش کار است. چون زرق و برق پول و ثروت، پست و مقام چشم برخی را کور می کند و تسلیم هوای نفسانی می شوند. جالب است فردی در سوال اینکه چرا تخریب و تهمت را پیشه کردی برای مقاصد خود؟ گفته است شیوه فلان رئیس جمهور است؛ آمد صریح در رسانه ملی کشور گفت نتیجه گرفت؛ کاری هم باهاش نداشتند. خب چرا ما از این فضا استفاده نکنیم.

پناه بر خدا!

مردم عزیز شما را به آدمیت و اشرف مخلوقات بودنتان قسم، بیایید یک بار برای همیشه این فرهنگ زشت و پلید و آموزش های شیطانی که برای نسل های بعدی باقی می گذارید را حذف کنیم، اجازه رشد و بروز و ظهور به بندگان شیطان ندهیم.

اما چگونه می شود این کار را کرد؟

آیا باید دولت و حاکمیت چنین کند؟ می گویم خیر، خودمان باید شروع کنیم، خیلی ساده است. چند ماه تا انتخابات باقی مانده، بداخلاقی های برشمرده آغاز شده است.

گام اول: هر وقت دیدید فردی در هر لباسی و با هر عنوان و لقبی دارد غیبت، توهین و تخریب دیگری را انجام می دهد بدانید ریگی در کفش دارد و انسان صادقی نیست .
گام دوم: از او اسناد و مدارک مستند در مورد حرف هایش بخواهید و بخواهید تا با فرد تخریب شونده مواجه حضوری داشته باشد تا حقیقت روشن شود. در این راه از اینکه فلان فرد امین است تایید کرده ما هم قبول کردیم بپرهیزید.
گام سوم: تنها خدا را مدنظر داشته باشیم و به سوابق فرد مخرب نگاه کنید یقینا قبلا هم از این کارها کرده و دستش رو شده همان ملاک خوبی برای رد یا قبول ادعاهایش می باشد.
گام چهارم: باور داشته باشیم که این افراد چنانچه بر اساس همین دروغ و فریبکاری به جایی برسد برای دین، کشور، نظام و همه ارزش های ما سم بوده و ضرر خواهد داشت.

گام پنجم: خواستن عملکرد و برنامه مستند و واقعی حکم بسم الله برای جن است نزد این قبیل افراد.
گام ششم: از الان وارد دسته بندی سیاسی و انتخاباتی نشوید. طق قانون و به موقع اقدام کنید. بعد از ثبت نام زمان آغاز می تواند باشد.
گام هفتم: مراقب آدم های بارنگ و لعاب و وعده و وعیدهای خوش رنگ و لعاب آنان باشید.
گام هشتم: هرگاه در این عرصه دیدید فردی و جریانی هزینه های کلان و هنگفت می کند شک کنید و بترسید که از کجا آورده است و چگونه می خواهد این هزینه ها را جبران کند.

مردم فهیم و شریف، هوش و درایت ایرانیان و علم و دانش و ذکاوت شما زبانزد تاریخ و جهان است. حیف نیست برخی از ما دچار اشتباه می شویم و ناخواسته راهی را می رویم که بعد انگشت به دهان می مانیم که وای، ای داد و ای بیداد.  که دیگر سودی نخواهد داشت.

سخنی هم با دستگاه‌های متولی: دقت، جدیت، برخورد قانونی شما در مواجه با این تفرقه افکنان و این مخربین فرهنگ و شعائر دینی و سوء استفاده کنندگان از نام ارزش‌ها وظیفه شماست تا انشالله شاهد انتخاباتی پرحرارت، با اخلاق و شیرین تر از گذشته باشیم.

* نماینده سابق مجلس 

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان