تولید تراشه های ۵ نانومتری برای رفع نیاز بازار مخابراتی نسل پنجم

شرکت تایوانی تی اس ام سی روند برنامه ریزی برای تولید تراشه های ۵ نانومتری خود را به منظور استفاده در بازار نوظهور مخابراتی نسل پنجم سرعت بخشیده است.

تولید تراشه های 5 نانومتری برای رفع نیاز بازار مخابراتی نسل پنجم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ونچربیت، تقاضا برای خرید سخت افزارهای سازگار با شبکه‌های نسل پنجم به علت برنامه ریزی برای راه اندازی چنین شبکه‌هایی افزایش یافته و از همین رو شرکت‌هایی مانند تی اس ام سی فرایند برنامه ریزی برای تولید تراشه‌های 5 نانومتری خود را سرعت بخشیده اند.

انتظار می‌رود تولید انبوه این تراشه‌ها توسط تی اس ام سی در نیمه اول سال 2020 آغاز شود. تی اس ام سی تولید تراشه‌های 7 نانومتری را هم از اواخر سال گذشته میلادی آغاز کرده بود تا مشتریانی مانند اپل و هواوی بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند. پیش بینی می‌شود اپل و هواوی باز هم مشتریان تراشه‌های جدید ساخت شرکت تایوانی تی اس ام سی باشند.

البته این تحول به معنای کنار گذاشته شدن تولید تراشه‌های 7 نانومتری نیست و این تراشه‌ها هم در کنار تراشه‌های 5 نانومتری در بازار محصولات و خدمات نسل پنجم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

از جمله شرکت‌های رقیب تی اس ام سی که در زمینه تولید تراشه‌های نسل پنجم با این شرکت تایوانی رقابت می‌کنند، می‌توان به ای ام دی، اینتل و سامسونگ اشاره کرد.

اپل قصد دارد تا پایان سال 2019 از تراشه‌های 7 نانومتری در آیفون‌ها و آی پدهای خود استفاده کند و از سال 2020 به تراشه‌های 5 نانومتری مهاجرت کند. اپل در نهایت در سال 2022 به تراشه‌های 3 نانومتری مهاجرت می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان