هندیجان موزه دفاع مقدس می خواهد

اهواز- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان با تاکید بر تکمیل یادمان شهدای گمنام این شهرستان خواستار تأسیس موزه دفاع مقدس هندیجان شد.

هندیجان موزه دفاع مقدس می خواهد

علی بویری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکمیل یادمان شهدای گمنام در این شهرستان یکی از مصوبات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است اعتبار مناسبی برای تکمیل و توسعه این یادمان اختصاص داده شود.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هندیجان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای این پروژه در مرحله جذب است، افزود: علاوه بر این امسال نیز از سرجمع اعتبارات شهرستانی منابع مالی دیگری برای یادمان اختصاص داده می‌شود.

سرپرست فرمانداری هندیجان با اشاره به ضرورت تأسیس موزه دفاع مقدس در این شهرستان، افزود: این موزه می‌تواند در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: بر همین اساس از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواسته شده تا با اعزام کارشناسان خود به این شهرستان نسبت به جانمایی فنی و انجام کارشناسی‌های اولیه برای این موزه اقدام کند.

18 فروردین روز مقاومت مردم هندیجان

بویری در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری روز مقاومت هندیجان، گفت: در جریان بمباران هوایی رژیم بعثی در 18 فروردین سال 1367 تعداد 25 نفر از شهروندان هندیجانی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به منظور زنده نگهداشتن و پاسداشت یاد شهدای این حمله هوایی، روز 18 فروردین در شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز مقاومت مردم این شهر نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، در ساعت 13 هجدهم فروردین ماه سال 1367 سه نقطه از مناطق شهری هندیجان بوسیله دو جنگنده متجاوز رژیم بعثی مورد حمله هوایی قرار گرفت.

9931/‏6002

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان