مدیرکل آموزش و پرورش قم:

نگران تراکم بالای دانش آموزی در شهر قم هستیم

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: سال تحصیلی آینده حدود ۱۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این استان افزوده می‌شود و ما ۲۲ تا ۲۵ مدرسه کمبود داریم که این مسأله نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

نگران تراکم بالای دانش آموزی در شهر قم هستیم

حمیدرضا شیخ الاسلام عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزود: با وجود کمبود مدارس و روزهای سختی که در ساماندهی دانش آموزان پیش رو داریم، در تلاش هستیم تا هیچ دانش آموزی از نام نویسی به موقع جا نماند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده حدود 265 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد، اظهار داشت: استان قم در سال 92 دارای بالاترین تراکم دانش آموزی در کشور بود و در رتبه آخر قرار داشتیم، اما با همت و تلاش مضاعف همه مسؤولان و خیرین، در سال گذشته به رتبه 26 ارتقا پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه مدارس دو شیفته قم در مقاطع مختلف تحصیلی افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: البته به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که شیفت دوم مدارس به لحاظ کیفیت آموزش به هیچ عنوان افت نداشته باشد تا رضایت والدین را کسب کنیم.

شیخ الاسلام، کمبود شدید معلمان در آموزش و پرورش استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در فرآیند نام نویسی دانش آموزان در یک هزار و 400 مدرسه در شهر قم، نظارت دقیقی توسط گروههای بازرسی صورت می‌پذیرد تا نارضایتی والدین را به حداقل برسانیم.

وی برخی مناطق شهر قم را به لحاظ کمبود زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس بسیار نامناسب دانست و گفت: در برخی مناطق از جمله پردیسان، روبروی بوستان علوی و انسجام، با روند افزایش جمعیت دانش آموزان در آینده نزدیک با بحران مواجه می‌شویم.

وی بر ضرورت توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم در افزایش شهریه‌های مدارس خاص و پیش دبستانی‌ها تأکید کرد و گفت: شهریه‌ها در مدارس سمپاد فقط 10 درصد و در پیش دبستانی‌ها فقط 15 درصد افزایش خواهد یافت.

در پایان این جلسه لوح تقدیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به لیل کسب رتبه «خیلی خوب و شایسته تقدیر» در شاخص‌های نهضت سوادآموزی به بهرام سرمست استاندار قم اهدا شد.

همچنین استاندار قم از علی قاسم بابایی دانش آموز ورزشکار که در مسابقات جهانی دومیدانی کرواسی مدال نقره کسب کرده و علی رضایی سرمربی قمی این تیم، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آورد.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور بهرام سرمست استاندار، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

8146/‏‬ 6133/‏

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان