فولادگر به مهر خبر داد؛

موافقت شورای نگهبان با طرح شفاف‌سازی مالی صندوق‌های بازنشستگی

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی از تائید طرح شفاف‌سازی مالی صندوق‌های بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد.

موافقت شورای نگهبان با طرح شفاف‌سازی مالی صندوق‌های بازنشستگی

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه چندی پیش طرح اصلاح بند 5 ماده 6 قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این طرح مربوط به شفاف‌سازی مالی شرکت‌های وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی شامل صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های مربوط به بانک‌ها، مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای نظامی و انتظامی بود.

وی افزود: این طرح همچنین در زمینه شفاف‌سازی مالی مؤسسات زیر نظر مقام معظم رهبری مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و مؤسسات خیریه است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: بر اساس این طرح، کلیه این مؤسسات باید صورت‌های مالی و اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس و سازمان رقابت ارائه کنند که در این صورت، شفافیت مالی این مؤسسات افزایش می‌یابد.

فولادگر اظهار داشت: بر اساس این طرح، مقررات انضباطی این قانون افزایش یافته و در صورت استنکاف، این مؤسسات مجبور به پرداخت جریمه مالیاتی و جریمه نقدی خواهند شد یا مکلف به حذف هیئت مدیره هستند و تغییراتشان ثبت نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه اخیراً شورای نگهبان این طرح را تأیید کرده و ظرف دو، سه روز آینده توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود، این طرح را گام مهم در شفاف‌سازی مالی در اقتصاد کشور خواند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان