سامانی:

مشوق‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده است

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: مشوق‌های قابل توجهی برای سرمایه گذاران ایجاد شده است و سرمایه‌گذاری در موضوع تبدیل پسماند به انرژی به یکی از پربازده ترین فعالیت‌ها تبدیل خواهد شد.

مشوق‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها با اشاره به بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها در صحن علنی مجلس،گفت: با عنایت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مدیریت پسماند با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها تصمیمات بسیار مهمی با تصویب مواد این لایحه دولت گرفته شده است.  

وی افزود: با تصویب ماده 4 این لایحه سرمایه گذاری در ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه مجلس قراردادهای خرید تضمینی برق از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی و عوارض مندرج در ماده 2 این قانون نیز شامل این معافیت‌ها شد.

سامانی با بیان اینکه اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس با تصویب این لایحه بتوان اقدامات ارزشمندی در مدیریت پسماند کشور انجام داد.

وی یادآور شد: با تصویب ماده 5 این لایحه به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، کلیه فعالیت های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع، از مالیات مستقیم با نرخ صفر درصد برخوردار شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تاکید کرد: با تصویب این مواد، مشوق های قابل توجهی برای سرمایه گذاران در این حوزه ایجاد شده است و سرمایه گذاری در موضوع تبدیل پسماند به انرژی به یکی از پربازده ترین فعالیت ها تبدیل خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان