سازمان ملل متحد شهرک سازی های صهیونیستی را مانع صلح دانست

نیویورک- ایرنا- معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از ادامه شهرک سازی های صهیونیستی در مناطق اشغالی، گفت این اقدام مغایر قوانین بین المللی و مانع تحقق صلح است.

سازمان ملل متحد شهرک سازی های صهیونیستی را مانع صلح دانست

‌رز ماری دیکارلو روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، افزود: مناقشه اسرائیل و فلسطین همچنان در وضعیت خطرناکی قرار دارد که باعث افراط گرایی و تشدید تنش در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین اشغالی شده است.

وی ادامه داد: خطر اقدامات یک جانبه، بیشتر و امید در دستیابی به صلح از طریق مذاکرات کمتر شده است. این نتیجه، اجتناب ناپذیر است. ما باید از ایجاد محیطی برای پیشبرد صلح حمایت کنیم و راه را برای مذاکره در مورد مسائل مربوط به وضعیت نهایی، از جمله قدس، هموار کنیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی اضافه کرد: برای رسیدن به این وضعیت، برخلاف مشکلات، به رهبری، اراده سیاسی و عزم برای پیشرفت ملموس نیاز داریم. ما باید با یکدیگر همکاری کنیم تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به میز مذاکره بازگردانیم تا حل و فصل اختلافات بر اساس قوانین بین المللی، قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و موافقت نامه‌های قبلی انجام شود.

دیکارلو تاکید کرد: به موازات فقدان چشم انداز مذاکرات، واقعیت‌ها بر روی زمین همچنان امکان دستیابی به یک راه حل دو دولت را تضعیف می‌کند.

وی با اشاره به تخریب منازل فلسطینی‌ها و شهرک سازی صهیونیستی، گفت: در ماه ژوئن، دادگاه منطقه‌ای در قدس حکم به تخریب منزل فلسطینی‌ها در یک زمین خصوصی را صادر کرد که به موجب آن ساخت تا 2 هزار واحد مسکونی مجاز شمرده می‌شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی یادآور شد: در هشتم ژوئیه هم کمیته برنامه ریزی منطقه‌ای قدس طرحی برای اضافه کردن 48 واحد مسکونی در شرق قدس را تصویب کرد.

دیکارلو تصریح کرد: من تکرار می‌کنم که شهرک سازی ها مانع جدی برای صلح هستند و نقض قوانین بین المللی هستند.

وی با بیان اینکه مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به تخریب ساختارهای فلسطینی ادامه می‌دهند، گفت: 66 ساختار تخریب یا مصادره شده است، که عمدتاً به دلیل نبود مجوزهای ساختمانی صادر شده توسط اسرائیل است که برای فلسطینی‌ها به دست آوردن آنها تقریباً غیرممکن است. این اقدام باید متوقف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان