با موافقت نمایندگان؛

۳۵۰۰ میلیارد برای پرداخت خسارات به وزارت دادگستری اختصاص یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق یک بند به تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۸، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین خسارت بدنی به وزارت اختصاص دادند.

3500 میلیارد برای پرداخت خسارات به وزارت دادگستری اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات و جزییات لایحه الحاق یک بند به تبصره 11 قانون بودجه سال 98 در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان کلیات و ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند. بر اساس ماده واحده این لایحه یک بند به شرح زیر به تبصره 11 قانون بودجه سال 98 الحاق می شود:

بند الحاقی: به منظور پرداخت خسارت به افرادی که جبران خسارت آنها به عهده بیت المال یا دولت است، 10 درصد منابع ردیف های درآمدی (جریمه های وصولی راهنمایی و رانندگی) و (هزینه های دادرسی و جزای نقدی وصولی توسط قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی) تا سقف سه هزار و 500 میلیارد ریال پس از واریز به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور به صورت ماهانه از طریق ردیف مستقل هزینه ای در اختیار وزارت دادگستری قرار می گیرد. مفاد این حکم از تاریخ اول فروردین سال 98 لازم الاجراست.

به گزارش مهر، طبق بند الف تبصره11: به‌منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد ناشی از تصادف با اولویت زنان معسر سرپرست خانوار و همچنین مواردی که پرداخت خسارات ناشی از تصادف برعهده بیت‌المال یا دولت است، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیئت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا سه هزار و پانصد میلیارد (3.500.000.000.000) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده(24) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395/2/20 را از محل اعتبارات ردیف 110600 جدول شماره(7) این قانون دریافت و هزینه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان