در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درباره مهارت‌های زندگی مشترک بیشتر بدانید

یک روانشناس گفت: ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای زندگی یک فرد است و شناخت طرفین از یکدیگر می‌تواند دوطرف را برای ازدواج آماده‌تر کند.

درباره مهارت‌های زندگی مشترک بیشتر بدانید

زهرا امام روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهارت‌های زندگی زناشویی اظهار کرد: ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای زندگی یک فرد است و شناخت طرفین از یکدیگر و فهمیدن خواسته‌ها و انتظارات از یکدیگر می‌تواند دوطرف را برای ازدواج آماده‌تر کند.

امام بیان کرد: دانستن بک سری از مهارت‌ها قبل از ازدواج باعث می‌شود تا زوجین بتوانند در مواقع بحرانی از آن استفاده کنند و تنش را در رابطه کم کنند و اولین و مهمترین مهارت در زندگی زناشویی قدرت حل مسئله است.

این روانشناس افزود: نداشتن این مهارت مخصوصا در دو سال اول زندگی مشترک موجب بروز مشکل اساسی در زندگی می‌شود و همچنین اولویت اول بعد از ازدواج باید همسرتان باشد.

او با بیان اینکه از دیگر مهارت‌های زندگی زناشویی رشد فردی است، گفت: زوجین باید بتوانند تا از اشتباهات طرف مقابل بگذرند و با خلاقیت زندگی خود را از یکنواختی درآورند همچنین شناخت خودرا از یکدیگر بالا ببرید.

امام اضافه کرد: تمرکز روی خصوصیات مثبت یکدیگر کنید و بدانید آدم‌ها هم خصوصیات مثبت دارند و هم منفی و دانستن اینکه زندگی مجردی و متاهلی تفاوت دارند از مهارت‌هایی است که زوجین باید در زندگی مشترک بدانند.

این روانشناس ادامه داد: از مهارت‌هایی که زوجین در زندگی مشترک باید به آن توجه کنند شناخت مجدد طرف مقابل در زندگی مشترک و شیوه صحیح یک بحث در مورد یک مسئله را دانستن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان