فیلم استاندار کهگلویه و بویراحمد چگونه منتشر شد؟

در روزهای گذشته فیلمی از رابطه جنسی که منتسب به علی محمد احمدی استاندار کهگلویه و بویراحمد بود منتشر شد. این نخستین بار که یک سیاستمدار در ایران درگیر چنین حواشی‌ای می‌شود.

سه روز بعد از انتشار فیلمی که در فضای مجازی آن را مرتبط با علی محمد احمدی استاندار سابق کهگلویه و بویراحمد می دانند، ابهامات این موضوع هنوز رفع نشده است. احمدی نیز در رابطه با انتشار فیلم و همچنین فایل صوتی منتسب به او صحبتی نکرده است.

پیش از این یک رسانه محلی ادعا کرده است فیلمبرداری از این رابطه جنسی کار عوامل موساد بوده است. برخی دیگر نیز استدلال کرده بودند که مگر علی محمد احمدی چکار بوده که موساد بخواهد برایش دام بگذارد. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته بود «هر اتفاقی مثل ماجرای احمدی می‌افتد برای آن دلیل‌های غیرواقعی می‌‌آورند.»

فیلمبرداری از ماجرا کار هرکس بوده، نکته اول اینکه کار گذاشتن دوربین در منزل و فیلمبرداری از جزئیات زندگی مدیران نمی‌تواند موضوعی ساده باشد که به راحتی آن را نادیده گرفت و به نظر می‌رسد حق افکار عمومی است که نهادهای امنیتی در باره بروز چنین اتفاقاتی شفاف‌سازی کنند؛ چه آنکه کامنت‌های رسیده مردمی به اینگونه اخبار نشان می‌داد سکوت مسئولان امنیتی و قضائی چندان سودمند نخواهد بود. نکته دوم اینکه این بار نخست نیست که چنین اتفاقی افتاده است. پیش از این محمدعلی نجفی شهردار تهران درگیر ماجرایی پر فراز و نشیب شده بود و زندگی او با میترا استاد در نهایت به قتلی خونین منجر شد که هنوز بسیاری از ابعاد آن برای افکار عمومی ناشناخته است.

به گزارش رویداد۲۴ سال گذشته نیز ۵ نفر از اعضای شورای شهر بابل با یک زن عکاس رابطه داشتند و گفته می‌شد این زن از طریق فیلمبرداری از روابط خود، سعی کرده بود از این افراد باج بگیرد. این ادعا‌ها البته هیچوقت به قضاوت افکار عمومی گذاشته نشد، اما ۴ نفر از افرادی که به رابطه جنسی متهم بودند، مجبور شدند از عضویت در شورای شهر بابل استعفا کردند.

حاشیه‌های سلمان خدادادی رئیس وقت کمیسیون اجتماعی مجلس از دیگر مواردی بود که به صورت مشابه رخ داد. زنی به نام زهرا نویدی پور مدعی بود سلمان خدادادی در دفتر بیمه‌اش با او رابطه جنسی برقرار کرده است. زهرا نویدی پور مدتی بعد به شکلی عجیب خودکشی کرد. خبری از رسیدگی به این ماجرا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضائیه نیز منتشر نشد.

پرونده علی محمد احمدی استاندار کهگلویه و بویراحمد البته نمونه آخر از ماجراهای مشابه است. البته با یک تفاوت مهم. این پرونده توسط عوامل ناشناسی در اختیار چند کانال تلگرامی قرار گرفته است. در موارد قبلی، حتی در باره فساد جنسی شورای شهر بابل، فیلمی از روابط منتشر نمی‌شد و فقط شایعات آن در فضای مجازی منتشر شده بود.

بعید نیست کسی که این فیلم را تهیه کرده، برای تهدید کردن افراد دیگری که احتمالا از آن‌ها هم مستنداتی در اختیار دارد، اقدام به انتشار این فیلم کرده باشد و این مسئله ضرورت توجه نهاد‌های امنیتی داخلی را به موارد این‌چنینی در سیاست ایران را نشان می‌دهد.

احمدی که ظاهرا در زندگی خصوصی خود علاقه زیادی به تنوع دارد، در زندگی سیاسی نیز با احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی ارتباط داشته است. او در مجلس نهم از حمایت جبهه ایستادگی (نزدیک به محسن رضایی) برخوردار بود اما وقتی انتخابات به دور دوم کشیده شد، حزب مردمسالاری هم از او حمایت کرد.

در فراکسیون رهروان ولایت نزدیک به لاریجانی حضور داشت و در هیات رئیسه کمیسیون بودجه که ریاست آن را غلامرضا تاجگردون بر عهده دارد نیز حاضر بود. تاجگردون یکی از چهره‌های موثر استان کهگلویه و بویراحمد است. منابع محلی معتقدند احمدی با حمایت تاجگردون استاندار شده است. در هر صورت احمدی به دلیل آنچه که حضور در انتخابات مجلس یازدهم ذکر شده بود، از استانداری کهگلویه و بویراحمد استعفا کرد. با این حال خبری از حضورش در محافل انتخاباتی نیست. ظاهرا استعفا بهانه‌ای بوده تا او کمتر در دید رسانه‌ها باشد. شبیه تصمیمی که نجفی شهردار تهران گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان