نوبخت اعلام کرد

پیشرفت ۴۲ درصدی خط ریلی رشت _ انزلی از اردیبهشت ماه امسال

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بلافاصله بعد از افتتاح خط ریلی قزوین _ رشت ادامه این خط ریلی از رشت تا انزلی و از آستارا تا رشت وارد فاز عملیاتی شده است، گفت: از اردیبهشت ماه تاکنون قطعه خط ریلی رشت _ انزلی به طول ۱۰ کیلومتر ۴۲ درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت 42 درصدی خط ریلی رشت _ انزلی از اردیبهشت ماه امسال

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از اجرای پروژه ایستگاه راه آهن در قطعه پیربازار رشت، اظهار کرد: قطعه راه آهن رشت-انزلی و رشت-آستارا به عنوان بخش تکمیلی کریدور شمال به جنوب محسوب می شود که در حال حاضر فقط یک قطعه منفصله از آستارا_رشت دارد.

وی افزود: این مسیر ریلی فقط متعلق به ایران نیست و به کل منطقه اختصاص دارد. به همین دلیل این مسیر برای همسایگان کشور ما نیز از جهت تسهیل در باربری مهم است لذا کشور آذربایجان نیز در نیمی از طرح مشارکت دارد .

نوبخت با بیان اینکه در بخش رشت_انزلی نسبت به قزوین_ رشت به دلیل جلگه ای بودن با موانعی مواجه نیستیم ولی در تملک اراضی مسیر به دلیل اینکه عموما شالیزارها در این مسیر قرار دارند، تا پایان برداشت باید صبر کرد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان در بخش تملک اراضی مسیر رشت_انزلی پرداخت شده انتظار می رود که مردم در فروش اراضی همکاری کنند .

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده قطعه ریلی رشت_ انزلی و آستارا_ رشت را به بهره برداری برسانیم و از مزایای حمل و نقل ریلی هم بهره مند شویم .

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی است، گفت: انشاالله با راه اندازی خط ریلی چابهار _ زاهدان و از بندرعباس هم مستقیم به رشت، دریای خزر به جنوب وصل می شود .


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان